Powered By Blogger

måndag 29 april 2013

Mår inte alls bra...spännande dofter...kennelhosta.

Matte ringde till djurkliniken i morse. Jag ska vara där i morgon klockan 09.30 så vi måste åka med åttapendeln. Alltså, blir det en tidig morgonrunda igen för Robban måste hinna ut med Casper också......

Jag mår inte bra helt enkelt. Mina ögon känns helt igenklibbade hela tiden med tjock  varig gegga och så luktar det minst sagt pyton om andedräkten för att inte tala om hur jättetrött jag är hela tiden...Jag vill bara sova.....Det är väl lika bra att veterinären får kolla min hälsa antar jag....

Matlusten är det lite si och så med också men idag fick jag riktigt god hemlagad mat så jag kunde inte låta bli att äta upp allt. Det doftade ljuvligt......men annars ratar jag till och med godis som jag har blivit bjuden på....

Vi har i alla fall varit ute på några promenader och som alltid finns det spännande dofter som jag måste undersöka......









Casper har varit ute på ett par promenader med matte också. En promenad var längre än vad han tidigare har fått gå och det verkade gå bra......men hela tiden är man rädd för att han överanstränger benet för han vill gärna hoppa och studsa, något han inte får göra.........men att tala om det för honom verkar inte hjälpa....



Casper blev inte så förtjust över att bli fastbunden i stolpen....



...men det gick över när han kände en spännande doft på marken som måste undersökas...

Jag hörde att Casper hade träffat min kompis goldenkillen Tim. Casper ville busa förstås men det fick han ju inte. Han hann dock bita Tim i svansen..Tur att Tim är en lugn och mycket snäll hund som inte brydde sig.......

Apropå golden så hörde jag att två goldenkillar som båda går på mattes kurs har drabbats av kennelhosta och därefter fått lunginflammation och blivit riktigt sjuka. Det låter läskigt....Det är väl tur att jag inte har varit med på kursen. Veterinären sa ju att jag inte skulle träffa främmande hundar så länge kennelhostan härjar och det har vi rättat oss efter. Nu är jag i och för sig sjuk ändå men det måste vara något annat som jag har drabbats av.....Nej, nu känner jag mig riktigt trött så nu ska jag sova....Tror att jag struntar i kvällskexet till och med.......







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar