Powered By Blogger

onsdag 17 april 2013

Jobbig natt....benet har läkt bra...snedtändning....




Först väcktes jag klockan halv tre i natt bara för att Casper var tvungen att gå ut då......sedan ringde väckarklockan halv fem för då var Robban och matte tvungna att gå upp för att hinna med morgonbestyren innan de skulle åka till Bagarmossen med Casper.

Robban tog ut mig på en morgonrunda. Jag lovar att jag var trött då.......Ja, så åkte de då strax före sex med pendeltåget och sedan buss på det......

Casper blev inlagd för röntgen och undersökning av benet. Matte och Robban åkte in till stan medan de väntade på att Casper skulle få åka hem....

....så Carina kom hit vid lunchtid och gick ut med mig......och precis när vi kom hem så kom varorna från Foderbilen som matte hade beställt.....


Ja, så kom då äntligen matte, Robban och Casper hem vid halv fyratiden........

Benet har läkt bra och veterinären hade tagit bort stödskenan och bandaget på honom. Nu måste han ta det väldigt försiktigt de närmaste veckorna.. Han får bara gå jättesakta och han får inte hoppa. Han får bara gå ut för att göra sina behov......
Matte köpte en sele till Casper för det är lättare att hantera honom då om han försöker att hoppa eller rusa fram. Dessutom måste matte göra vissa övningar med Caspers ben sex gånger om dagen....Han ska tillbaka för undersökning nästa fredag igen....



I väntrummet på Bagarmossen....Väntar på att få åka hem...



På pendeltåget.....




Nu i kväll har matte ringt till Bagarmossen för Casper mår inte alls bra. Troligen är det medicinen som han har fått en snedtändning på så den ska han sluta med.....Det blir nog en jobbig natt är jag rädd för.......och jag blir så orolig när Casper mår så här dåligt.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar