Powered By Blogger

lördag 13 april 2013

Övertaggad....stressutbrott....närgångna Iris...

I morse fick jag sova lite längre i alla fall för Casper vaknade inte förrän klockan sju. Robban bar ut honom som vanligt eftersom han är för tung för matte. Ja, sedan tvingades jag ut förstås så jag gjorde snabbt mina behov så att vi kunde gå in igen....

Jag talade om för matte att jag var jättehungrig så jag fick äta frukosten lika tidigt som Casper gjorde men jag tycker att det verkar som om matte har dragit ner på min matranson....Hon påstår att jag börjar bli tjock så nu lär det väl bli mindre mat framöver är jag rädd för....Det låter inte alls kul......Ska jag behöva svälta nu också?

Robban och jag har gått de vanliga promenaderna. Ingenting kul hände och vi har nästan varit ensamma ute....Det är väl för det dåliga vädret antar jag......

Matte berättade att när jag är ute så får Casper springa lös i lägenheten. Han blir först helt övertaggad, hoppar och studsar och far fram som ett jehu. Han drar ner allt han kommer åt men det är inte så konstigt. Han får ju inte röra sig så mycket annars för sitt onda ben.......Matte brukar köra lite mental träning där han får leta efter godis. Han verkar vara helt tokig i allt som går att äta....Idag fick han råa morötter och det gillade han tydligen....

När matte sätter på honom kopplet lugnar han oftast ner sig men han får sina stressutbrott och det är vanligt enligt veterinären när det gäller valpar som får så begränsat liv.....Jag tycker faktiskt synd om honom.......




Det är inte bara Casper som är närgången. Här kliver Iris rakt ner på min mage när jag försöker sova en stund....Nog för att hon gillar mig alltid men någon måtta får det väl  ändå vara......Nåja, hon väger ju ingenting i och för sig........



Och här har Casper slocknat för en stund.....



Jag blev lite avis när jag fick höra att Casper hade träffat min bästa kompis Tim här utanför efter kvällsmaten. Jag har ännu inte fått träffa honom efter min operation men nu hoppas jag att det inte dröjer länge till innan vi får göra det......


Undrar om jag måste duscha i kväll också? Robban fick ta till Yes diskmedel igår för att få mig ren men jag tror inte att jag är lika smutsig idag.....

I morgon ska matte ha sin kurs i vardagslydnad igen men Robban och jag måste vara hemma och passa Casper så då vet vi vad vi har att vänta oss.....Det blir inget uteliv under de timmar matte är borta, inte för mig i alla fall......Jag får vänta tills matte kommer hem vid tvåtiden......men då går Robban och jag en långpromenad så det gör inget att förmiddagen blir trist......Jag får ta en lång sovmorgon helt enkelt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar