Powered By Blogger

tisdag 2 april 2013

Uruselt humör...stans utskällning.....

I morse var jag på urdåligt humör. När vi var på väg ut på morgonrundan så spydde jag på hallgolvet, inte en gång utan flera gånger och till slut kom det bara galla.......Matte ville ge mig ett kex men det tog jag inte emot. Då kom hon med en bit falukorv men den ville jag inte heller ha.....Robban och jag gick ut så att jag fick göra mina toabestyr. Det var skönt att komma ut och andas frisk luft.....




Väl hemma igen ville matte ge mig frukost. Jag tittade inte i skålen ens. Matte tog upp en köttbit ur skålen och gav mig. Jag spottade ut den på golvet....Nu börjar matte bli ordentligt orolig eftersom jag inte alls verkar må bra....Jag har väl aldrig nobbat mat på det här sättet tidigare.......Rimadylmedicinen har jag inte ätit på en vecka så det kan ju knappast bero på den........

Jag fick stans utskällning av matte för när Iris kom in i köket gjorde jag utfall mot henne fast hon inte ens var i närheten av mig utan bara skulle hoppa upp till sina matskålar på bänken......Matte blev riktigt arg på mig och det kan jag väl förstå men Iris verkar inte ha tagit illa vid sig....



Matte åkte till tandhygienisten vid lunchtid och under tiden hon var borta så åt jag faktiskt upp min mat efter det att Robban och jag hade varit ute på en kortare promenad. När vi kom hem låg lilla Casper innanför ytterdörren och väntade på oss. Han fick komma ut för att kissa och sedan fick han sin lunchmat.......Han verkar då alltid vara döhungrig.....



Casper är lite bättre i benet idag. Han verkar inte ha lika ont som tidigare. Det ser så skojigt ut när han skuttar fram på tre ben.......

På eftermiddagen gick vi en längre promenad och då uppförde jag mig väl inte heller så himla bra. Jag skällde ut några grabbar som åkte på skateboardrampen. Vilket jäkla liv de förde och sedan skällde jag på både det ena och andra........Snacka också om att jag blev lerig. Matte plockade ut allting ur badrummet så att Robban kunde duscha mig. Det var riktigt skönt......Oj, oj, oj så badrummet såg ut när jag var klar......Det blev en hel del jobb för Robban innan det blev rent......

I morgon ska Robban röntga ryggen. Han har jätteont och har svårt att röra sig så det var inte helt lätt att duscha mig men det var ju ett måste........

Kvällsmaten åt jag upp utan några som helst problem för nu var jag hungrig igen.....och medan jag åt satt Casper i rummet och skrek som en galning. Man kan tro att han aldrig får någon mat. Vilket matvrak han är....




Casper vill ta en närmare koll på Leo....


 Leo flyttar sig inte om han har lagt sig någonstans och han använder aldrig klorna för att freda sig....Det är verkligen en cool katt.....


Matte ropar....


Mitt humör har blivit allt bättre ju längre fram på dagen vi har kommit men nu är både Robban och jag trötta så det är sovdags för oss.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar