Powered By Blogger

måndag 22 april 2013

Lycklig av friheten.....så stor pojke....envis

Jag var så himla trött igår så jag orkade inte blogga så jag gör det nu på förmiddagen i stället.....

Innan matte åkte iväg till kursen i vardagslydnad igår strax före klockan nio så tog Robban ut mig på en promenad....Vid fotbollsplanen släppte han mig så att jag fick springa av mig...Jag blev jättelycklig......








Matte var ju inte hemma förrän vid tvåtiden så det hände väl inte mycket under den tiden. Robban bar ut Casper några gånger och för övrigt hade han fullt sjå med att hålla honom lugn. Det är verkligen synd om Casper som inte får busa och leka. Jag märker att han blir frustrerad ibland.....


Robban och jag tog en längre promenad när matte väl var hemma igen.....Vi mötte ett äldre par som frågade vad jag var för ras eftersom jag var så stor? Det är en Sankt Bernhard svarade Robban.. Det var en riktigt stor pojke säger damen....Det är en flicka säger Robban....Va, en flicka som är så STOR......Nu börjar det verkligen bli riktigt tröttsamt att alla tror att jag är en pojke tycker jag....Jag vände dem ryggen och visade Robban att jag ville gå hem i stället....


Det är verkligen inte lätt att aktivera Casper som inte får röra sig......Spelet som matte köpte lärde han sig snabbt så det klarar han hur fort som helst.....





Matte ska ju massera och stretcha hans ben flera gånger om dagen men det är verkligen inte alltid helt lätt för det är inte alla gånger som han är så speciellt samarbetsvillig precis utan matte måste hålla på och lirka med honom..... det är en riktigt envis kille har jag märkt....

Just nu har han somnat men han sover inte långa stunder åt gången. Han är oerhört lättväckt. Vid vartenda lite ljud eller rörelse så vaknar han...Går någon ut i köket så vaknar han tvärt...Han verkar vara hungrig jämt, ja mer hungrig än vad jag är.....

Robban åkte in till apoteket för att hämta ut medicinen som läkaren ska injicera i hans ben i morgon. Den måste förvaras kallt hela tiden så han fick ta mattes kylväska och frysklampar med sig......Den var tydligen skitdyr hörde jag.....

Robban skulle också gå till köttbutiken också för att köpa kött till mig...Det vattnas faktiskt i munnen på mig när jag tänker på det.....


Ja, jag får också ta en tupplur nu medan jag väntar på att Robban kommer tillbaka och innan vi går ut på dagens långrunda......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar