Powered By Blogger

torsdag 18 april 2013

Orolig.....mental träning....världens smäll....





Usch, så orolig jag var igår kväll när Casper fick sin snedtändning. Han blev så himla aggressiv och högg vilt omkring sig. Robban som hade fullt sjå med att hålla fast  honom blev biten flera gånger....Det tog tre timmar innan han lugnade ner sig så pass mycket så att Robban kunde släppa honom. Under denna tid försökte både matte och Robban att avleda honom med både det ena och andra men det gick inte att få kontakt med honom. Han var helt svart i ögonen och såg fullkomligt galen ut..Det hjälpte ju inte ens att Robban gick ut med honom .....Vi blev ju oroliga också över att han skulle skada sitt ben som han måste vara så extra försiktig med....Han har ingen muskulatur alls i benet...


Inte förrän vid midnatt var han så pass lugn så att han kunde somna och han sov hela natten ända fram till klockan sju. Vi är ändå helt imponerade över att han kunde hålla sig för idag har han varit jättedålig i magen. Det sprutade ur magen redan i morse när han kom ut och har fortsatt så idag. För övrigt har han varit riktigt lugn. Gårdagen tog nog hårt på krafterna kan jag tänka mig...

Matte har köpt ett Nina Ottosson-spel som Casper fick inviga idag....Han fattade ganska så snabbt vad det gick ut på och han tyckte att det var jättekul med klossarna......Han måste ju få lite mental träning nu när han inte får aktiveras fysiskt....





Däremot mår jag inte helt bra just nu för jag känner mig superstressad.  Robban och jag var ute nyss och när vi står och pratar med en granne så hör vi plötsligt världens högsta smäll. Jag blev livrädd så det var inte det lättaste för Robban att lugna mig så att vi kunde gå i normal takt hemåt....

Jag ska faktiskt försöka vila en stund medan matte och Robban kollar på ishockeyn....Det blir väl kvällsrunda i någon av periodpauserna kan jag tänka mig....Nu har Casper också somnat......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar