Powered By Blogger

söndag 28 april 2013

Urjobbigt.......sjuk.....





Herre min skapare vad jobbig Casper har varit idag. Han blev helt galen när matte gick iväg vid niotiden i morse för att åka och ha kurs i vardagslydnad.....Han måste ha hur mycket energi som helst kroppen som han inte får utlopp för eftersom han knappt får röra sig.....Han är väldigt bitig av sig när han får sina "utbrott".....Han bet Robban i armen så att det började att blöda....Det tog väl en timme innan han lugnade sig och då blev det bara platt fall. Han somnade på stört....men vad hände då?.....


Jo, då får Leo rena spelet. Han rusar som ett jehu genom rummen. Springer fram till furuskåpet och börjar slå i de förbaskade dörrarna..pang, pang, pang.....Alltså, det ekar i hela huset...
Jag lovar att Robban inte blev glad för nu vaknade Casper igen....Han vaknar vid minsta ljud....och så blev det full fart igen.....Nu gick Robban ut med honom och när de kom in var han lite lugnare igen....Han roade sig med sitt spel en stund och sedan somnade han om.......






Det har varit urjobbigt för mig också med allt oväsen för jag mår inte bra. Jag är supertrött, det luktar jätteilla ur munnen på mig och mina ögon klibbar igen sig.....Matte ska ringa till djurkliniken i morgon bitti för att beställa en tid så att veterinären får kolla upp mig. Och jag som trodde att jag skulle få vara frisk nu och slippa flera  veterinärbesök....


När matte kom hem var hon helt stelfrusen. Det hade blåst iskalla vindar under kursen men för övrigt hade det gått bra.....Trist att jag inte kunde följa med för jag ville också träffa alla hundarna........men det får bli en annan gång sa matte....

Casper har hållit sig lugnare under eftermiddagen och nu har han somnat igen. Hoppas nu bara att han kan sova i natt också för annars blir det nog inte så kul för matte kan jag tänka mig......Och jag hoppas att katterna är lugna också för jag känner att jag inte orkar med något bus just nu.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar