Powered By Blogger

måndag 8 april 2013

Ny runda....obekväm tratt....försenade rutiner....


Hur sjutton ska matte kunna hålla Casper lugn i en hel månad? Och förresten matte, det gäller Robban också för han måste passa Casper när matte ska utföra några sysslor eller ärenden. Casper har massor av energi och är mer vild än tam tycker jag. Han sov hela natten men matte väckte Robban klockan sex för att han var tvungen att bära ut Casper så att han fick göra sina toabestyr.....Casper blir bara allt tyngre så matte orkar inte bära honom......Därefter la sig Robban hos mig igen och vi somnade om båda två....


....men vid halvniosnåret var det dags igen för Casper att komma ut. När han väl hade kommit in igen fick jag min morgonrunda......Vi har ändrat morgonrunda nu efter gårdagens möte med den tokige karln. Onödigt att provocera tycker Robban även om vi har all rätt att gå där vi gick. I stället för att gå utmed hamnen  går vi nu i en ganska så backig terräng. Det var spännande med lite nya dofter och synintryck....




Matte åkte iväg till apoteket för att hämta ut Caspers medicin. Han måste ha smärtlindrande men han verkar då inte ha ont som han far fram när han får chans till det.......och så verkar han alltid vara hungrig. Han skriker efter mat så fort någon är i köket och när jag äter blir han alldeles galen även om han nyss har ätit själv....

....men när han blir trött så blir han det på en gång. Då blir det platt fall direkt. Han vill gärna ligga intill eller snarare på mig.......så jäkla skönt är det väl inte alltid när han kör tratten i magen på mig men jag låter honom hållas....Casper tycks inte bry sig ett dugg om att han måste ha tratten på sig. Han rör sig lika obehindrat ändå. Jag får mycket beröm av både matte och Robban för att jag är så duktig och har sådant tålamod med Casper. Det är ju lite jobbigt för mig för jag är inte van vid små valpar.....







Vi har precis varit ute på kvällsrundan. Nu vill jag ha mitt kex för har jag väntat länge nog tycker jag....Tycker att rutinerna har försenats sedan Casper kom.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar