Powered By Blogger

fredag 12 april 2013

Ändrade rutiner som jag inte gillar....




Jag tycker att rutinerna har ändrats lite väl mycket sedan Casper kom både vad gäller väckning, mat och kvällsrutiner. De tidiga morgnarna gillar jag inte alls. Matte väcker Robban redan före klockan sex för att Casper måste ut på toa. Jag kan ju inte undvika att vakna jag också. När Robban kommer in igen så tvingar han ut mig också men jag kissar fort så att jag får gå in och somna om igen, ja det gör Robban också.....

I morse stängde matte in Casper i sitt sovrum medan hon gick ner till tvättstugan och det hade han tydligen inget emot. Jag hörde i alla fall ingenting från honom. Han låg i sin bädd och pulade med sina leksaker och tuggade på något ben antar jag.

Matte väckte oss sedan vid tiotiden för att Robban var tvungen att ta hand om Casper medan hon åkte iväg till djurbutiken här i stan.......Matte hade gjort i ordning frukost åt mig. Jag har ju fått tillbaka aptiten, ja jag var riktigt hungrig.......Casper hade förstås ätit men man kan tro att han håller på att svälta ihjäl med tanke på hur han låter när jag käkar.......

Sedan gick Robban och jag en långpromenad men herregud så smutsig jag blev. Jag tror att matte både har sopat och dammsugit femtioelva gånger idag och hon måste nog torka golven i kväll igen misstänker jag....Jag kommer i alla fall få duscha hörde jag och det blir nog skönt....



Sovpaus för både Casper och mig......



Kvällsmaten får jag en hel timme senare än tidigare och det gillar jag inte heller....Jag hade jättebråttom hem från rastrundan för jag var döhungrig men ändå var inte maten klar. Alltså, jag gillar inte att vänta och det visade jag tydligt för att matte skulle skynda sig på.....och äntligen fick jag min mat....

Till och med kvällsrundan har förskjutits så att jag kommer ut senare än tidigare. Undrar hur länge det här ska pågå egentligen? Jag vill ha tillbaka min gamla rutiner....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar