Powered By Blogger

fredag 26 april 2013

Vakthund,pyttsan....galen karl IGEN....vaccinering...

Ja, det här blev ju en ganska så händelserik dag ändå......

Det började med att Robban gick ut med mig klockan fem i morse så att jag fick rasta innan de skulle med pendeltåget till Bagarmossen. Jag fick en lite längre morgonrunda än vanligt. När vi gick förbi fotbollsplanen där alla fordon står som är med Monster truck-showen i kväll så kom en stor vakthund (okänd ras) skällandes emot oss på insidan av staketet men det gillade inte jag förstås. Jag tog i för kung och fosterland när jag svarade honom. Han blev helt tyst, vände och gick in i sin hundkoja......Ingen vidare vakthund eller hur????







Ja, Casper var ju på Bagarmossen för koll av sitt ben. Veterinären tyckte att det såg ut att läka bra. Han kan stödja bättre på tassen men handloven var lite väl lös och rörlig så han måste fortfarande ta det försiktigt men nu ska han få gå runt huset och det flera gånger om dagen. Om det fortfarande ser likadant ut vid nästa besök om två veckor så ska de röntga benet igen.......Matte fick beröm för att hon hade stretchat benet så bra....men herregud fattas bara annat eftersom hon pysslar med och undervisar i hundmassage och stretching........Hon om någon borde väl kunna stretcha ett ben...Hur svårt kan det vara?


Casper ska få börja på sjukgymnastik på Bagarmossen den 8 maj. Matte ringde till försäkringsbolaget och frågade om försäkringen täckte även rehab och det gjorde den upp till 3000 kr och vad jag förstår så räcker det till fem behandlingar.....Hoppas nu att Casper blir fullt frisk i sitt ben så småningom....






Väntar på bussen till Bagarmossen vid Skogskyrkogården.....




Ibland måste Casper dra upp det onda benet....






Casper vaccinerades också idag. Han har ju inte fått 12-veckorsvaccineringen ännu eftersom han var skadad och åt medicin. Igår blev han 15 veckor så det var ju på tiden.....Matte berättade att det hade varit så fullt med hundar i väntrummet så att alla inte fick plats...De har lite att göra på djursjukhuset alltså......


Ja, de var hemma igen vid 11-snåret så det blev inte lika långvarigt som sist.....

Robban var tvungen att ta sig in till centrum för han måste att ta ut kontanter till kvällens Monster truck-show så han och jag tog pendeln en station in till Nynäs för han hade så himla ont i benet och i ryggen så han orkade inte att gå hela vägen. 

Däremot gick vi hem men det skulle vi kanske inte ha gjort. Det finns en gångväg från centrum och hem till oss. När vi hade kommit halvvägs ungefär så mötte vi en galen karl igen. Nej, det var inte samma som sist......Han skrek att vi skulle flytta på oss...Varför det? frågade Robban....."För att jag säger det. Här får ni inte gå", " Flyttar du inte på dig ska du få spö"...Han skrek och gormade så paret som bodde i villan kom ut....."Varsågod" sa Robban och ställde ifrån sig kryckorna och band upp mig i en stolpe.....Karln kom hotfullt närmare Robban som tog några steg framåt...Då backade karln men fortfarande skrek han ut hotelser...."Ja, men kom om du vill slåss", sa Robban igen....men så fort Robban tog ett steg närmare honom så backade karln....

Då sa mannen i huset till den vrålande karln att man kan inte hota folk hur som helst.....Karln blev helt galen och då tände jag till...Alltså jag skällde argsint mot honom....Robban vänder sig mot mig. Karln riktar in ett slag mot Robbans rygg men missar. Nu är Robban riktigt arg och jag också.....Karln inser väl att Robban inte skulle vara sen att försvara sig och ge honom ett rejält kok stryk så efter många om och men försvinner han.......

Vi står en stund och pratar med paret i huset. De säger att det finns otroligt många psykiskt sjuka här i stan och de har ingenstans att vända sig för att få hjälp och vård....Nu visste Robban det tidigare eftersom han jobbar på ambulansen och har fått många akuta körningar...Det är för sorgligt egentligen....När vi hundar blir galna så blir vi omhändertagna minsann.......men den stora frågan är...Varför råkar Robban och jag alltid ut för dessa galna karlar???? Märkligt......



Robban har gått iväg för att kolla på Monster truck-showen tillsammans med en granne och hans lilla son. Casper och katterna sover så nu är det lugnt här......





Jag vill gå ut på balkongen men matte har stängt igen dörren för det blir ett hiskeligt oväsen från Monster truck-uppvisningen på fotbollsplanen här intill......äsch det tror jag inte på......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar