Powered By Blogger

fredag 15 mars 2013

Bukhinneinflammation...Bagarmossen

Vera var mycket piggare igår under dagen. Hon åt till och med lite rått kött, rårivna morötter och yoghurt samt lite av Caspers mat. Det var första gången hon åt någonting överhuvudtaget frivilligt efter operationen och hon drack även ordentligt med vatten. Och medicinen tuggade hon i sig utan problem för att inte tala om sitt älskade kex. Hon var riktigt glad och pigg när vi var ute för rastning......Tog med Casper vid ett tillfälle och då ville hon busa med honom men det fick hon förstås inte.......Det märks att hon gillar den lilla valpen....Trodde att hon började hämta sig efter operationen........



   

........Men i natt blev hon sämre. Såg vid femtiden i morse att det hade droppat lite blod från översta stygnet men alla stygn såg fina ut fortfarande. Jag såg dock på hennes allmäntillstånd att hon inte alls mådde bra. Hon dregglade massor, flåsade och var orolig. Ringde djurkliniken i morse då de öppnade och de sa att hon skulle komma in direkt.. Robban fick åka dit med henne med djurambulansen.....


Och Vera har drabbats av bukhinneinflammation och har nu transporterats vidare till  Bagarmossens djursjukhus där hon ska läggas in för vidare vård....Robban ringer mig när han vet något mer.......Usch, det värsta är att jag kände på mig att det skulle bli komplikationer.......Nu kan jag bara hoppas att jag snart får hem en frisk tjej.....Fick just höra att Vera blir kvar över helgen. De har tagit ultraljud och en massa blodprover.....och de ska öppna henne igen.......






Casper ville vara nära Vera igår kväll....Han känner på sig att hon är sjuk och är så lugn och försiktig i närheten av henne....Förresten blev Casper nio veckor igår.....






2 kommentarer:

  1. Fy så jobbigt :-(
    Vi håller tummar och tassar för att syrran snart blir bra igen.
    Stor Kram från Vinga och Jenny

    SvaraRadera