Powered By Blogger

måndag 4 mars 2013

Halka, barmark, snö.....ylar.....

Vaknade tidigt i morse också för att jag inte får någon  ro i kroppen. Hade ingen större matlust så jag åt bara upp lite av frukosten.......


Vi gick en långpromenad vid ettiden. Här utanför huset var det svinhalt så man kunde knappt ta sig fram. Rena skridskobanan alltså.....på andra ställen så hade snön och isen töat bort helt men det finns massor av snö kvar för övrigt........





Här gick vi åt sidan för att mitt hatobjekt nummer ett, den lilla rabiata Jack Russeltiken skulle få passera i lugn och ro men det var inga problem för jag brydde mig inte ens. Det fanns spännande lukter som intresserade mig mycket mer.........




Oj, nu spränger de på bygget en bit härifrån.....vilket jäkla liv de för....






Matte hade med sig en massa sopor så vi gick till containrarna för kasta skräpet och så stannade vi till vid närbutiken för matte var tvungen att köpa frimärken....Sedan fortsatte vi promenaden.......... Carina ringde till matte och sa att hon var på väg till oss så vi gick hemåt........





Här fanns det fortfarande mycket snö kvar och som vanligt en massa dofter som jag måste kolla upp....



Det var ett tag sedan vi träffade Carina och eftersom hon var ledig idag så ville hon hälsa på oss. Jag blev jätteglad förstås.........Jag var med Carina ute på balkongen när hon skulle röka och rätt som det var hörde jag varningssirenen som tjuter inför en ny sprängning......Då ylade jag med så högt jag kunde.......







Det har varit varmt idag så katterna har kutat ut och in på balkongen de också........Ja, till och med Leo som är lite mer skrajsen av sig när det gäller utelivet.......



Nu är jag ordentligt trött så jag måste sova...Den här löpperioden har verkligen varit jobbig och den är inte över än........"suck"........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar