Powered By Blogger

lördag 2 mars 2013

Leo.....höglöp....renovering....

I morse väcktes jag av att jag hörde Leo sitta och skrika i mattes sovrum och han tycktes aldrig sluta. Jag var tvungen att kolla varför han förde ett sånt oväsen? Matte brukar aldrig dra ner persiennen men nu hade hon gjort det för att hon hade tagit ner gardinerna igår. Leo sitter alltid och kollar ut genom fönstret på morgnarna. Nu såg han ingenting och därför blev han så himla arg....Matte tyckte att han kunde gå till köksfönstret i stället men det tyckte inte han.......så det var bara för matte att dra upp persiennen så det blev inte direkt någon sovmorgon.....

När matte väl var uppe så kom Leo på att han var hungrig så då började han gapa om det i stället....Snacka om att den katten har röstresurser......och helt klart är det han som bestämmer i det här huset......



Enda sättet att få tyst på Leo på morgonen.....


........medan tystlåtna Iris snällt väntar på friskt vatten


.....som hon dricker i min vattenskål



På morgonrundan mötte jag Tim, min goldenkompis. Jag blev jätteglad och ville fram och hälsa på honom och han ville fram till mig men vi fick förstås inte hälsa på varandra. Vera höglöper säger Robban. Jo, vi har märkt det svarade Tims matte......Jag blev ju lite ledsen för jag gillar verkligen den killen.....




Undrar vem som har varit här?


Robban har varit upptagen hela dagen med att renovera i mattes sovrum och han håller på fortfarande. Han håller på att ta bort den gamla tapeten och det är tydligen inget lätt jobb för det visade sig vara flera lager av tapeter...Han har målat klart också men jag tror att han skulle bli tokig på Iris. Hon har stört honom och varit i vägen hela tiden. Det finns nog inte en mer nyfiken katt. Igår fick matte stänga in Iris i sovrummet när hantverkaren var här för annars hade han inte fått jobba i fred i en minut ens.....

De enda raster Robban har haft idag är när han har gått promenader med mig och så när han käkade middag förstås......Jag fick den överblivna spagettin i min kvällsmat... gott..




Det finns spännande dofter precis överallt så en promenad kan ta sin lilla tid om Robban är på det humöret......Det var han inte idag för han ville bli klar med jobbet i mattes sovrum....och så blåste det kyliga vindar som tydligen inte var så sköna precis...

Matte måste torka golven varje dag nu för det blir blodfläckar överallt. Matte säger att jag inte ska vara ledsen för jag kan ju inte rå för att jag löper....


TV:n har stått på hela dagen. Det har varit längdskidor, störtlopp, skidskytte och ishockey....Kan tänka mig att matte ska kolla på melodifestivalen också.....


Nu verkar det som om Robban är klar så vi ska nog snart gå ut på kvällsrundan.....och så hoppas jag att det blir en macka i kväll för det är jag sugen på.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar