Powered By Blogger

torsdag 7 mars 2013

Matvägrar.....sopor...piggare....överraskning

Idag har jag varit låg och mycket lugnare än vad jag har varit den senaste tiden. Någon frukost ville jag absolut inte ha så den åkte in i kylen efter en stund.....och det spelade ingen roll alls vad matte hade blandat i för godsaker i maten.....Matlusten är som bortblåst....





Jag tänker inte äta frukosten.....



Dagen har mest handlat om tapetsering och nu i kväll är det klart. Sovrummet blev jättefint och matte är supernöjd. Nu ska bara alla tavlor och andra prydnadsaker upp igen.......

Vi har ändå varit ute på flera promenader idag och jag blev jättelerig varje gång. Matte var i tvättstugan i morse och tvättade alla handdukar. Det går åt många för att torka av mig.....för att inte tala om alla handdukar som Iris pinkar ner.....så det blir ett gäng eller rättare sagt så tvättar matte två maskiner med bara handdukar i veckan.....

I kväll fick jag en långpromenad. Vi brukar inte gå så långt på kvällen men nu skulle matte med för att kasta en massa skräp i en byggnad i området där man får kasta grovsopor. Matte var tvungen att ta sin bagagekärra för få med sig allt och dessutom hade hon händerna fulla också........

Det var jätteskönt väder. Jag blev faktiskt mycket piggare efter promenaden så jag försökte till och med få igång katterna så att vi kunde leka men ingen av dem ville vara med.....De är så tråkiga båda två just nu.....

Och det är även Robban. Jag försökte få igång honom. Jag hoppade till och med upp i soffan, något jag aldrig brukar göra men inte hade jag något för det inte....Robban var dötrött sa han.....men han tyckte ändå att det var kul att jag hade blivit så mycket piggare.........






Jag hoppas att vi ska fika för nu kan jag tänka mig att äta en macka.......Ska leka en stund med bollen först......



Matte säger att jag ska få en överraskning i morgon....Undrar så vad det kan vara?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar