Powered By Blogger

onsdag 20 mars 2013

Vill vara ute....mindre vätska från buken...

Usch, jag blir så ledsen över att jag inte får vara ute och busa i snön....Det har snöat massor idag, ja, hela natten också sa matte som var tvungen att gå ut med Casper både klockan två i natt och klockan fem i morse.. och vid tiotiden fick Casper följa med matte på en kort promenad för hon skulle posta brev. Då vräkte snön fortfarande ner och har gjort så till och från hela dagen.....

Jag får inte gå några promenader utan bara gå ut för att göra mina toabestyr.......Det är så himla tråkigt för jag vill stanna kvar ute.....Casper tycker också att det är kul med snön men han kan ju inte heller vara ute så länge åt gången för att det har varit så kallt......men matte får kuta ut med honom stup i kvarten tycker jag. Han är jätteduktig som gör ifrån sig utomhus trots att han bara är en jätteliten valp och när det är så här djup snö. Han försvinner nästan i den.........

Casper och jag lekte en liten stund i kväll. Han börjar bli riktigt kaxig. Han boxade till mig med sitt ena framben. Det kändes inte alls men jag boxade tillbaka i alla fall och då flög han iväg. Det var ju inte meningen förstås. Men han blev inte skraj för det. Han hoppade upp och bet mig i läppen i stället. Då råkade jag trampa ner honom så att han skrek. Nu var det inte så farligt som det lät på honom för så fort jag gick därifrån var han uppe och skulle på mig igen. 

När jag sedan vilade så kände jag att han tuggade på min ena tass. Det kittlade faktiskt.....men då tyckte matte att det fick vara nog så hon såg till att jag fick vila i fred......Jag får ju inte överanstränga mig......



Vi busar lite med varandra



Dags för vila...


Det har inte runnit lika mycket blodblandad vätska från buken idag som det gjorde igår och det är väl positivt och jag tycker att det är så himla skönt när jag får duscha så jag går frivilligt in i badrummet nu. Det gjorde jag inte första gången kan jag gott erkänna.

Nu är kvällsrutinerna avklarade så nu ska jag sova........

1 kommentar: