Powered By Blogger

måndag 9 april 2012

Bad.....galna njuffar....

Robban badade mig igår kväll. Det var väl inte så jättekul men jag stod i alla fall stilla i duschen hela tiden. Jag badade i ett algschampo så nu är jag riktigt ren.. Matte tycker att jag luktar gott och hon blev förvånad över hur vit och mjuk pälsen är. Jag var nog riktigt smutsig.......det är faktiskt skönt att vara ren.....




nybadad


I morse tyckte matte att hon mådde bättre och förberedde sig på att åka till Globen och konståkningen men ett par timmar innan hon skulle åka slog värsta huvudvärken till igen så hon blev tvungen att lägga sig och vila så det blev aldrig någon resa för henne....trist tycker jag.......


Vi har förstås gått några promenader, en del längre och en del kortare. Vi gick en bit längs landsvägen och då mötte vi två newfoundlandshundar som gick på andra sidan vägen.. De blev som galna när de fick syn på mig. De skällde och slet i kopplen så matte blev nästan rädd att de skulle slita sig och bli påkörda...Jag spände mig lite först men sedan gick jag lugnt vidare och då fick jag beröm förstås.... Vi gick förbi närbutiken för både matte och Robban behövde handla lite. Som vanligt blev jag fastbunden utanför i en parkbänk........



väntar på matte och Robban


men vilken tid det tar....


Som vanligt kom butiksägaren ut och gav mig lite hundgodis så då gör det inget att jag måste stå och vänta men annars blir jag lite rastlös när det inte händer någonting......

Har precis ätit kvällsmat och gått en runda efter den......tror att jag ska ta och vila en stund........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar