Powered By Blogger

lördag 21 april 2012

Ingen sömn i natt.....och matte bara packar....



Varken matte eller jag har fått sova speciellt mycket i natt och det för att Leo har stört oss. Han är så himla envis och ger sig inte när han ska in i alla skåp, garderober och lådor och han är inte speciellt tyst heller utan det är ett evigt krafsande.......Vid tretiden gick matte upp och ställde för lite tunga grejer framför de mest attraktiva dörrarna som han inte kunde låta bli och så småningom lugnade han ned sig......

Matte var inte direkt förvånad över att det skulle bli en livlig och orolig natt...Det är nymåne och det innebär ofta att både djur och människor får extra energi som de måste få utlopp för, säger hon.......ja, jag var ju klarvaken nästan hela natten men jag skyller på att det var Leos fel......

När det hade lugnat ned sig och matte la sig för att försöka sova så gick jag upp och la mig bredvid henne i sängen. Det är första gången jag har gjort så...Visst var det trångt men mysigt förstås.......men det tyckte tydligen inte matte för efter en stund sa hon till mig att gå ner från sängen...och sedan började hon att nysa som en galning och det tog lång stund innan hon slutade.....Matte är allergisk och har svårt att ha hundar som ligger i sängen och då framför allt på huvudkudden som jag gjorde......så himla trist tycker jag......

Till slut somnade både matte och jag och vi sov i ett par timmar.....Vid sjusnåret var vi ute på morgonrundan och då var det skapligt väder även om det var väldigt blött på marken.......




Sedan har dagen mest bestått av att både Robban och matte har packat o packat o packat och kastat en massa grejer.......De gick iväg med fyra stora svarta sopsäckar o kastade i sopcontainern och då har de ännu inte rensat i förrådet för det hann de inte med idag.....dessutom har ju matte kastat massor tidigare så jag undrar hur mycket onödigt som hon har sparat på sig.........Matte har ju bara bott här i cirka 2,5 år och när hon flyttade hit så slängde hon ju också en massa grejer säger hon...Märkligt???? Vad kommer allt ifrån????

Så har det varit folk här och kollat på lägenheten och då fick förstås jag stå fastbunden på uteplatsen för det var så himla trångt här inne....Det gjorde inte så mycket för det fanns mycket att kolla på. Både ungar och hundar och katter kutade runt här utanför. Jag blev förstås sugen på att få springa ut och leka med alla men det fick jag förstås inte...Ett par gånger skällde jag så att det ekade bland husen men vad hjälpte det? Inte ett dugg......



Nu har jag precis kommit in från en promenad. Vi mötte en Jack Russell-kille. Först ville han hälsa men när jag närmade mig så började han skälla ilsket på mig i stället och då tände jag till lite grann. Jag gillar inte när man skäller på det viset på mig...Matte sa att han troligen blev lite rädd för mig men det bryr jag mig inte om.....Han kunde gott gå därifrån med svansen mellan benen.....och hans ägare trodde att jag var en valp...Vadå valp? Jag är en dam i mina bästa år......men matte säger då att jag borde uppföra mig som en sådan......


Matte säger att vi ska lägga oss tidigt i kväll för vi ska upp tidigt i morgon och åka till kursen.....Nu hoppas både matte och jag att vi får sova så att Leo inte stör oss i natt igen.......


Här vilar Leo ut efter nattens röjande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar