Powered By Blogger

onsdag 25 april 2012

Glad.....trångt.....

I morse eller snarare på förmiddagen, klockan var närmare tio så råkade jag titta ut genom fönstret i vardagsrummet och fick då syn på Robban som kom på gångvägen utanför och gud så glad jag blev....Jag rusade genom lägenheten och kollade ut genom altandörren på andra sidan som Robban måste passera innan han kommer in. Jag kunde inte alls stå stilla utan hoppade och studsade och rusade fram o tillbaka och äntligen kom han in.....Robban hade jobbat hela natten så han var trött men vi gick ut på en promenad ändå......Det var jätteskönt väder då......




Lite senare gick vi förbi närbutiken och som vanligt kom butiksägaren ut och gav mig lite hundgodis.......förstår inte varför vi inte går hit oftare????




Foderbilen kom på eftermiddagen med mat till både mig och katterna eller snarare till Leo för Iris äter nästan aldrig blötmat. Hon kör med sitt veterinärtorrfoder.......Dessutom har matte köpt en ny kattlåda som hon hoppas att Iris också vill använda men matte har inte packat upp den ännu för hon ska ställa den i badrummet på det nya stället.......

Egentligen skulle matte ha hämtat nycklarna till den nya lägenheten idag men hon gör det i morgon bittida i stället......

Jag lovar att det trångt här nu. Jag får kryssa mellan kartonger, möbler, soppåsar och en hel del annat som står i vägen överallt. Katterna hoppar och far som tättingar, framför allt är det fart på Leo nu när det är tomt i skåp och bokhyllor......Iris ligger mest och vaktar kartongerna eller också är hon väl rädd att hon inte ska få följa med.....


Här har Iris fått sällskap av Leo bland alla flyttlådor...


Vi har precis kommit in från kortare promenadrunda. Det spöregnar så det var väl inte så kul tyckte varken matte eller Robban......

Det lär inte hända så mycket mer idag så nu ska jag vila en stund......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar