Powered By Blogger

tisdag 10 april 2012

Regn....fönstertittare....

Det har regnat i stort sett hela dagen men det var uppehåll när matte och jag gick långpromenaden vid lunchtid.




Matte fick tid hos läkaren på eftermiddagen och mycket riktigt var det bihåleinflammation som var orsaken till mattes hiskeliga huvudvärk......Nu har matte fått medicin. Hoppas nu bara att den hjälper för det var lite svårt för läkaren att hitta något som matte tål. Hon är allergisk mot massor av mediciner så det är problem varje gång hon blir sjuk.......







Det finns många katter här i området och ett par av dem brukar kolla in genom ett fönster i vardagsrummet....Igår hände det igen.....både Leo och jag fick syn på den..först skällde jag till men den brydde sig inte alls utan satt bara kvar där och glodde in.......Den satt kvar där jättelänge så till slut tröttnade jag och gick därifrån.....

Krukväxten som står bredvid Leo och som ser så vissen ut är katternas.  Matte köper ampelliljor till dem som de får tugga på och dom älskar dem så de räcker inte länge........Våra katter vill inte ha kattgräs och då går det lika bra med ampellilja säger matte.......

Jag har precis ätit kvällsmat men jag tycker att det var lite väl snålt tilltaget för jag känner mig hungrig ännu...Matte sa att vi ska gå ut om en halvtimme igen sedan ska hon kolla på hockey på TV........och då får jag väl tugga på benet som är kvar......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar