Powered By Blogger

onsdag 4 april 2012

Matte packar...

Jaha, den här dagen blev väl inte så mycket roligare än gårdagen men idag mådde matte bättre. Hon mådde så bra så hon började packa en massa saker i olika lådor och det höll hon på med större delen av dagen.. Vi ska ju flytta i slutet på månaden....

Först undrade jag vad hon höll på med då hon tömde skåpen i köket på massor av porslin och slog in i tidningspapper? Det tog sin lilla tid för hon sorterade och slängde en hel del i sopcontainern också. Jag blev så trött av att kolla på henne så jag har mest vilat idag. Det blev inga långa rundor ute fast det var så skönt väder. Matte säger att hon måste packa det mesta nu och under påskhelgen för dagarna går så fort och hon har en hel del annat att göra framöver.......Trångt blir det också med alla lådor som hon har baxat upp i hallen.....

Matte ska packa ner alla böcker i morgon och jag lovar, det är en hel del.....men hon ska kasta några och ge bort en del av dem.....men matte har lovat att vi ska vara ute lite mer i morgon så det ser jag fram emot.....

I morse blev jag väldigt förvånad för Iris kom och strök sig utmed mitt ena ben när jag stod i rummet. Det verkar som om hon har accepterat mig nu. Hoppas nu att hon slutar med att kissa i bäddarna också. Alltså tvättmaskinen går för runt jämt och ständigt på grund av henne....



Idag kom också varorna som matte beställde från Foderbilen.....bland annat var det mat till mig.....och till katterna också förstås...

Nej, nu har jag varit ute på kvällsrundan och ätit mitt kvällskex så nu ska jag sova......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar