Powered By Blogger

fredag 6 april 2012

Trist aprilväder.....matte rensat i garderoberna...

Matte är inte så glad idag. Hon gillar inte det här vädret. I morse regnade det och sedan började det att snöa och det gör det ännu, blöt snö vräker ner. Vi har precis kommit in från en runda efter kvällsmaten. Det är så lerigt o slaskigt så jag slapp att bada idag något som jag egentligen skulle ha gjort. Matte tyckte dock att det inte var någon idé eftersom jag skulle bli lika smutsig igen så fort jag kom utanför dörren. Nu satsar vi på ett bad på söndag i stället säger hon...Vi får väl se hur det blir med den saken. Det är kanske samma trista väder då???


Och matte har ont i sina bihålor och det gör ju inte humöret bättre förstås......Det har inte blivit så mycket packat för henne idag som hon hade tänkt men Robban har burit in ett gäng flyttlådor från förrådet så matte har dem här inne när hon sätter igång igen......Lite har matte uträttat idag i alla fall. Hon kastade en hel sopsäck med kläder som hon inte vill ha kvar och kängor o skor o handväskor och jag vet inte vad. Matte säger att hon ska rensa ordentligt innan hon flyttar.....och det ser det verkligen ut som att hon gör.....




Robban har varit trött idag. Han har haft en jobbig vecka med långa dagar på kursen men han var med ute på några promenader i ruskvädret i alla fall. Annars har han mest glott på TV......



Ruggigt väder


Jag fick jättegod kvällsmat idag. Matte hade blandat i ris och kycklingfilé i min mat och det var så gott......Jag ville aldrig sluta att slicka ur skålen.....

Nu är det väl bara att vänta på kvällskexet som jag får efter kvällsrundan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar