Powered By Blogger

söndag 22 april 2012

Vardagslydnad...duggregn....

Vi hade i alla fall tur med vädret säger matte som har haft kurs i vardagslydnad idag igen. Det duggregnade när vi åkte hemifrån men det var faktiskt uppehåll under kurstimmarna. Det var förstås lerigt och blött på området men vad gör det?


Jag har fått massor av beröm idag igen och jag har skött mig bra hela tiden även om Robban märkte att jag blev lite sur på slutet när jag blev trött men jag visade det bara genom att muttra lite grann....Och idag var det också gamla BIlly som jag retade mig på när han skuttade förbi...Bara för att man får vara okopplad så behöver man väl inte skutta för att man blir glad......Såg nog att rottisen Freja också reagerade på Billys onormala stil......


Alltså, det är många olika moment vi får göra och jag är riktigt duktig säger både matte och Robban.......Det är bara ett moment som jag inte är intresserad av men jag gör det ändå men det går nästan i slow-motion och det är när vi ska leta efter "rolig" leksak eller något annat föremål som är gömd i skogen.....Jag tycker faktiskt att det inte är minsta kul att leta efter saker...Lägg dit en hög med korv i stället så lovar jag att det skulle vara mer intressant och bli mer fart på mig.........


Här sitter Fenix och jag bundna medan matte eller husse ska gömma en leksak i skogen.
Fenix är en kinesisk nakenhund som var jätteskraj för de andra hundarna när han började på kursen men nu har han fått mycket bättre självförtroende. Han vill helst vara nära mig för han känner sig extra trygg då när hans matte försvinner. Jag gillar den lilla osäkra killen....


Affro, Billy och Freja väntar på att få leta efter grejer i skogen



Pendeltåget var inställt den här helgen också så vi fick åka buss till Nynäshamn. Väl där fick vi vänta en timme på bussen som går hem till oss. Matte gick in på ICA och handlade lite medan Robban och jag satt ute i duggregnet och väntade för nu hade det börja regna igen. Till råga på allt var bussen försenad men till slut kom vi hem i alla fall. Vi var alla blöta och skitiga och trötta.............

Hemma låg Iris och vaktade flyttkartongerna. Åtminstone ser det ut som så.....Hon har nog legat där hela dagen för hon låg där när vi åkte i morse........





.........och nu har jag ätit kvällsmat så nu måste jag vila en stund...De här utflykterna tar hårt på krafterna....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar