Powered By Blogger

söndag 1 april 2012

Vardagslydnad......tryckte ner en tik på marken....

Oj,oj, oj, så trött jag är.......Det har varit en jätterolig dag men också jobbig på sätt och vis....Jag har varit på kurs i vardagslydnad igen. Först åkte vi buss och sedan pendeltåg för att komma dit. Robbans tjej, Cilla och hennes hund Affro dök upp på pendeln så vi fick sällskap sista biten. Det var så kul att se alla hundarna igen. Vi har tränat på olika saker och jag har varit jätteduktig och fått massor av beröm.....men det hände en sak som kanske inte var så bra gjort av mig......

Det var en ny hund med idag, en schabrador som heter Maja. Hon är super-superstressad. Till slut tröttnade jag på henne så när hon skulle gå förbi mig så hoppade jag på henne och tryckte ner henne i marken....Robban tog bort mig förstås. Efteråt skämdes jag lite grann....Vi tränade som på bilden nedan att vi skulle sitta kvar när matte eller husse stod på andra sidan vägkanten och så skulle en hund passera framför oss....Det gick bra ända tills Maja kom (hon syns inte på bilden)...Jag fick rena spelet när hon skulle gå förbi mig.....Jag får skylla på att jag var trött.......men jag såg att det var fler hundar som spände sig för att de tyckte att hon var jobbig.......Stackarn, hon kan inte rå för att hon är stressad. Det är inte hennes husse som går kurs med henne. Min mattes dotter, Carina tycker synd om hunden så hon lånar henne och tar med sig henne till kursen då hon kan.

Här nedan är några bilder från kursen. Det är andra gången vi träffas och alla hundar är så duktiga....



Elliot, Affro, Ozzy, Freja, Gizmo, jag, Fenix, Billy och Isak


Lilla Elliot tror att han är störst, bäst o vackrast men mig vågar han inte mucka med


Jag är störst på kursen


Isak är 8 månader och Billy som är 13 år hör nästan ingenting. Han har gått på kurs hos matte i jättemånga år för att han tycker att det är så himla kul.



Vackra och duktiga Freja.
Det är Frejas matte som har tagit alla de här fina bilderna och det tackar jag jättemycket för.



Lilla Fenix är blyg och osäker men han var mycket modigare idag.
Det märks att han redan har fått större självförtroende


Tränar stanna under gång....


Som vanligt skulle folk beundra mig på hemresan och en del frågar om de får hälsa på mig. Nu var matte vettig för hon sa att jag var trött och inte orkade hälsa på allt o alla. Det verkar som folk inte har sett en Sanktbernhard förut. En karl fick hälsa närmare på mig för att han bad så snällt och så den kvinnliga biljettkontrollanten på pendeln som inte kunde låta bli att fjäska för mig. Jag var inte speciellt intresserad utan ville bara vila.......


Vi hade i alla fall en himla tur med vädret för när vi kom hem började det att regna. Jag var ganska så lerig efter kursen. Det värsta är avtorkat men jag ska få ett ordentligt påskbad säger matte......

Nu ska jag i alla fall sova.......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar