Powered By Blogger

söndag 15 april 2012

Kurs i vardagslydnad ....mycket snö.....

Nu är jag trött igen...Jag har varit med på kursen i vardagslydnad idag igen......Vi blev ganska så snopna när vi kom till Handen där vi har kursen. Där var massor av snö, här finns ingenting........men det var strålande väder och riktigt riktigt varmt i solen....

Det blev en lite mer omständlig resa dit och hem än vanligt eftersom pendeltågen är inställda på helgen på grund av banarbeten. Först tog vi bussen härifrån klockan 8.44 och sedan bytte vi buss inne i Nynäs som tog oss till Västerhaninge och där fick vi gå på pendeltåget till Handen. Vi kom fram precis till kursstart klockan tio.

Det var jättekul att träffa de andra men ett par hundar saknades på grund av sjukdom.

Jag har fått massor av beröm för att jag skötte mig så bra och var så duktig både på kursen och under bussresorna.........Vi har tränat massor så till slut blev jag riktigt trött och då blir jag faktiskt lite tjurig om någon hund inte uppför sig ordentligt.

Idag blev jag lite irriterad på gamla Billy. Han blir så glad ibland och då studsar han fram i stället för att gå lugnt och stilla och det kan jag ibland reagera på...Matte säger att det är roligt att se Billy så glad för han har inte alltid haft det så lätt men jag tycker verkligen att han kan skärpa sig....... även om han nu på ålderns höst har förlorat hörseln också......Fast BIlly är duktig och en mycket trevlig hund. Det måste jag väl hålla med om........


Tränar hundmöten  - Elliot har precis passerat mig...


Ozzy, Billy, Freja och Elliot


Tränar inkallning  -  Freja och jag



Billy, Gizmo och jag




Jag, Freja, Isak och Gizmo



Som avslutning skulle vi visa vad vi hade lärt oss för "konst" som vi fick i läxa. Jag har lärt mig "höger tass" och det var ju lätt som en plätt att visa det.......


 
När vi kom till Nynäs efter kursen så fick vi vänta en hel timme på våran buss. Matte gick in på ICA och handlade lite medan Robban och jag satt och väntade utanför. Jag blev lite otålig på slutet för jag ville åka hem och vila och till slut kom äntligen bussen....



Robban och jag utanför ICA


Nu har jag ätit och sedan gick vi en promenad. Rätt som det är kommer en kaxig liten hund utrusande från en tomt och genom en häck  och börja stormskälla på mig. Men han vågade sig inte enda fram förstås utan stod på behörigt avstånd och gapade...vilket jäkla sätt......Till slut kom hans matte och bar iväg med honom........

Nu ska jag vila.......tills jag ska på kvällsrundan och sedan få mitt kvällskex......Jag orkar inte tugga på något ben i kväll.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar