Powered By Blogger

måndag 2 april 2012

Stormvindar......Iris kissat i sängen....

Idag har varken matte eller jag gjort många knop. Vi har gått några kortare promenader i det kyliga vädret. Det har blåst stormvindar så matte var glad att hon kunde hålla sig i mig. Jag blåser inte bort så lätt....

Mitt i natten vaknar matte av att Iris hade kissat i hennes säng fast hon låg där. Jag lovar att matte inte blev glad. Och hur kul är det att gå upp och byta lakan klockan tre på natten????? Och bäddmadrassen var ju förstås också blöt så den fick matte ta bort och låta den torka. Matte ska köpa en ny när vi har flyttat......Troligen gjorde Iris så i för att matte hade ställt undan den ena hundbädden där Iris brukar pinka. Nu har matte ställt fram den bädden igen.......Fattar inte vad det är för fel på katten? Så där gör man inte.....Det finns två kattlådor som hon kan gå i. Matte är noga med att de är rena och hon bajsar ju alltid där....Knäpp katt helt enkelt.....


Iris i korgen som matte hade tagit bort.
Här sover hon i den. Numera kissar hon bara i den





Från gårdagens träning


Vi hundar ska sitta tyst uppbundna i träden runt omkring.
Vad nu det ska vara bra för?



Sitta vägrar jag men tyst kan jag vara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar