Powered By Blogger

fredag 27 april 2012

Kommer att sakna närbutiken.....pyttesmå kex....

Matte åkte iväg till den nya lägenheten idag för att kolla och för att mäta några väggar så hon vet hur hon ska möblera. Hon var borta i fyra timmar för hon var tvungen att åka till ICA först och handla lite så att hon kunde fylla skåpen med det viktigaste. Dessutom var hon visst iväg och köpte en ny kaffebryggare också för hon tyckte att den gamla hade gjort sitt......

Robban kom på eftermiddagen. Vi gick en promenad och vi hann knappt innanför dörren när vi kom hem förrän han var tvungen att gå till närbutiken och köpa snus så då fick jag följa med honom igen....Jag blev förstås jätteglad för jag visste att jag skulle få hundgodis av butiksägaren och det fick jag också....När vi kom dit så satt en liten hund fastbunden utanför. Han satte igång att skälla som en idiot när han fick syn på mig. Jag skällde tillbaka men behövde bara göra det en gång för han tystnade direkt och sedan hörde jag inte ett ljud ifrån honom......Nu när vi flyttar så kommer vi väl aldrig gå till den här närbutiken igen och det tycker jag är mycket mycket trist så snälla som de är...........



För övrigt har matte packat och slängt grejer i sopcontainern som vanligt..Det mesta är väl klart tror jag.......Robban har skruvat isär sängar och grejat med både det ena och det andra........

Jag har precis kommit in från kvällsrundan .......De vanliga stora hundkexen som jag brukar få var slut på ICA så nu i kväll fick jag några löjliga pyttesmå kex...Jag kände knappt att jag hade något i munnen.....Robban skrattade och sa att de där kexen är ju nästan för små för en chihuahua....ja, vad är dom då inte för en Sanktbernhard????...Jättefånigt!!!!

Nu ska jag sova....det dröjer nog några dagar innan jag bloggar igen på grund av flytten.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar