Powered By Blogger

tisdag 8 maj 2012

Flytten.....underkänd.....

Äntligen kan jag blogga igen. Det var ju ett tag sedan sist. Matte åkte igår till Haninge för att köpa 25 meter lång nätverkskabel till datorn och på kvällen fixade Robban i ordning det hela så att vi kan använda datorn och komma ut på internet.

Flytten var jobbig men jag har fått jättemycket beröm för att jag var så duktig hela tiden. Det tog hela lördagen att flytta och både jag och katterna fick vara på uteplatsen hela tiden. Katterna i varsin bur och jag var fastbunden...Det var himla långtråkigt faktiskt......



Leo var väl den som tyckte att det var jobbigast men han tystnade snart. Han fattade väl till slut att det inte hjälpte att gapa och skrika....

Och inte nog med att jag var fastbunden under lördagen utan sedan skulle ju matte städa ur bostaden och det tog tre dagar trots att Robban hjälpte till på söndagen och då fick jag också ligga där utanför och glo......Det gick väl ingen större nöd på mig men det var ju inte speciellt kul......




Så här har det sett ut i nya lägenheten med alla flyttkartonger. Iris och Leo har gillat att klättra bland lådorna och sedan att ligga och sova ovanpå dem. Matte har väl tömt de flesta nu men inte alla så det är fortfarande väldigt rörigt. Självklart ska det strula här också för det visade sig att källarkontoret som tillhör lägenheten är låst och upptaget så matte kan inte ställa ner alla grejer som ska till förrådet så det blir trångt och rörigt här. Inte minst tar alla flyttkartonger ju jättestor plats. Nu har matte fått löfte om att källarförrådet ska tömmas i morgon och det låter ju jättebra.......

Jag trivs bra här. Det finns massor av nya dofter som jag måste undersöka och snacka om att det finns hur mycket hundar som helst i området.....Det verkar som om alla har hund här faktiskt......

I söndags var jag med på kursen i vardagslydnad igen. Jag var lika duktig som vanligt förutom att jag blev underkänd i ett moment. Vi hundar skulle söka rätt på matte eller husse i skogen men på vägen dit så hade matte ställt ner en skål med korv. Vitsen var tydligen att vi hundar skulle strunta i korven och springa direkt och söka efter våra ägare........men guud så löjligt.....Jag stannade förstås och käkade upp korven först innan jag letade upp Robban som stod gömd bakom ett träd. Han stod ju bra där han stod.....När jag väl hade fått i mig den goda korven så sprang jag direkt till honom för jag visste precis var han var någonstans. Där tvärvände jag och sprang tillbaka men då hade matte tagit bort korvburken.......Det var faktiskt inte bara jag som gjorde så. Nej, gamla Billy och lilla westin Ozzy som är så förtjust mig gjorde precis likadant......Vi är väl inte dumma heller...de andra hundarna får skylla sig själva när de sprang till sina ägare och därmed blev utan korv....



Nu ska matte och jag ta en promenad. Jag ska få kvällsmaten tidigare idag för matte ska åka med pendeltåget vid halvfem-snåret. Hon ska ha en Första hjälpen-kurs för hundägare i Haninge i kväll och är inte hemma förrän vid 22-tiden. Robban skulle komma efter sitt arbetspass runt 19-tiden så jag slipper vara ensam så länge....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar