Powered By Blogger

tisdag 15 maj 2012

Hantverkare......hälsoundersökning.....

Matte störde mig i natt med sitt eviga snorande och hostande.......Jag la mig i hallen för att det skulle bli lite lugnare....Klockan halvsex gick matte upp och tog ut mig på morgonrundan men jag var inte så jättenödig utan det tog nog någon halvtimme innan jag hade gjort mina toabestyr...Däremot fanns det ju massor av intressanta dofter på marken....

Matte ringde till hantverkaren som skulle ha kommit igår men inte gjorde det. Han hade förväxlat matte och vår lägenhet med en annan också nyinflyttad hyresgäst i andra änden av huset. Jag kommer klockan tio sa han till matte. Ja, jag vet inte om han inte kan klockan men han dök inte upp förrän klockan 13 och då kunde han i alla fall inte fixa allt han skulle göra för han skulle på ett möte klockan 14. Han fixade i alla fall handtagen o låsen på dörrarna till skafferiet och städskåpet så nu hoppas matte att vi slipper ha katterna inne i skåpen. Leo har ideligen öppnat dörrarna.....

Karln var också bussig nog att fixa kontakten och sätta upp taklampan i hallen så nu får vi ljus där också. Jo, han fixade strömbrytaren i köket också...Sedan var han tvungen att gå....Han sa till matte att hon skulle ringa honom på måndag morgon för nu var han ledig över långhelgen........Ungefär någon timme senare upptäcker matte att karln har glömt kvar sin ena verktygsväska i köket. Matte ringde men han svarade inte. Då ringde hon till växeln och efter många om och men så fick de tag i honom så han kom sedan och hämtade sin väska. Han var tacksam över att matte hade kontaktat kontoret......fattas bara annat......

Som vanligt fick jag massor av beröm av matte för att jag är så duktig. Jag brydde mig inte ett dugg om att hantverkaren sprang in och ut genom dörren och det hur många gånger som helst då han skulle hämta någon viss grej i bilen och jag la mig inte i när han borrade eller jobbade över huvudtaget.......till skillnad från den mycket nyfikna och sociala katten Iris. Hon sprang i vägen och hoppade bland hans verktyg och skruvar så matte var till slut tvungen att stänga in henne i mattes sovrum så att karln kunde få jobba i fred....Hon är bara för mycket den katten...och hon lyssnar inte på tillsägelser.......


I morse ringde matte också till djurkliniken och beställde tid för hälsoundersökning av mig. Vi fick tid den 23 maj.......Undrar vad de ska göra??? Matte säger att det ska bli kul att se vad jag väger för de har en våg där som jag kan stå på.....


Vi har precis kommit in från en längre promenad. Tror att matte nös och snora hela tiden och hon var jätteyr men runt kom vi i alla fall.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar