Powered By Blogger

onsdag 9 maj 2012

Blodbad.......elak mot Iris.....

Igår kväll hade ju matte kurs så jag blev lämnad ensam i ett par timmar innan Robban kom. Han var hes och hade jätteont i halsen men han tog en promenad med mig i alla fall.

Lite senare fick Robban för sig att han skulle klippa mina klor men precis när han skulle klippa den första klon så ryckte jag till så häftigt att Robban klippte mig i pulpan. Snacka om att det blödde jättemycket. Det såg ut som rena blodbadet men han hittade något blodstillande pulver som gjorde att blödningen stoppade efter en stund.......Nu blev det bara en klo klippt och det är jag tacksam över......Ärligt talat är jag inte så himla förtjust i att klippa klor.....

När jag skulle gå min kvällsrunda vid 22-tiden så passade vi på att möta matte vid pendeltåget. Jag blev jätteglad när jag fick syn på henne......

I morse invigde matte tvättstugan här i källaren. Hon var jättenöjd för de hade nya fina maskiner. Matte har sparat en liten biabädd som Yana hade när hon var riktigt liten för matte förstod att Iris inte skulle sluta med sitt kisseri även fast vi har flyttat och mycket riktigt så kissar hon jämt i bädden så det blir en hel del tvätt för matte att ta hand om. Det måste ju bytas varje dag. Matte lägger i plastad frotté och gamla badlakan i bädden som vanligt.....Jag tycker att det är himla dåligt av Iris att göra så här....Matte har köpt en jättefin ny kattlåda men den behagar Iris inte ens gå i......Bajsar gör hon i en gammal kattlåda som matte helst vill slänga men det går ju inte nu.......

Robban är ledig idag men han är verkligen dålig. Ändå följde han med matte till ICA för att handla mat och så har han gått flera promenader med mig. Vi var ute alldeles nyss och då träffade vi en granne och hennes hund, en trevlig och fin goldenhanne. Vi fick hälsa på varandra. Honom gillade jag jättemycket......


Den här bilden är från i söndags. Vi har varit och städat i den gamla bostaden och nu väntar vi på vårt bussbyte vid Nynäshamns station.



Jag ska erkänna en sak som var väldigt dumt gjort av mig. Jag var elak mot Iris idag. Jag högg efter henne när Robban stod och plockade upp matvarorna men det skulle jag inte ha gjort för då blev Robban jättearg på mig. Jag insåg genast att det var fel av mig så jag skämdes en hel del. Lite senare gick jag fram och pussade Iris på nosen och hon verkar inte ha blivit skrämd på något vis......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar