Powered By Blogger

torsdag 24 maj 2012

Är det en riktig Sankt Bernhard?????

Idag har matte släpat ner en massa prylar till förrådet i källaren men allt har hon inte fått ner ännu.

Robban hjälpte matte ner med alla flyttkartongerna. Skönt att de är borta i alla fall för de tog en himla plats. Matte har i och för sig tre lådor kvar att plocka ur men det mesta är ju borta nu i alla fall.......

Matte är fortfarande jättesnorig och Robban var skitdålig i natt. Han störde mig så att jag inte kunde sova.......

Han följde med på en längre promenad nu på eftermiddagen innan han åkte och jobbade......Vi gick förbi närbutiken igen för matte hade glömt att köpa smör....Robban och jag väntade utanför...Det kom fram en dam och frågade om jag var en riktig Sankt Bernhard?????.....men vad är det med folk? Klart att jag är riktig....Själv hade hon två små svarta hundar i släp efter sig. De var lite uppkäftiga på avstånd men när de kom nära blev de knäpptysta båda två......Undrar varför?


Väntar på matte


Undrar om jag hörde rätt??? När jag fick min kvällsmat så sa matte att jag inte skulle få någon frukost i morgon bitti för att jag ska åka till veterinären. Eventuellt måste de ge mig en lugnande spruta och då är det inte bra att äta påstår de......Det var det dummaste jag har hört på länge.......Jag kommer ju att vara döhungrig.......

Alldeles nyss fick jag smaka glass igen....Supergott!....Nu väntar jag bara på kvällskexet.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar