Powered By Blogger

torsdag 31 maj 2012

Kattbesök.........Iris och vatten.....

Jag hann inte eller snarare orkade inte blogga igår kväll. Mattes dotter, Carina kom på kvällen och ska vara här ett tag. Hon fick ta rummet som Robban brukar sova i för hon har med sig sina tre innekatter och de är inte hundvana. Dessutom kan man ju inte bara släppa ihop dem med Iris och Leo så här på en gång. Så länge katterna var inne i sina burar kunde jag kolla in dem men den äldste katten Felix morrade åt mig hela tiden......Maja och Figaro var helt tysta. De såg lite förskräckta ut när de stirrade på mig......Jag tyckte nog att det luktade väldigt illa  och det visade sig att Figaro hade bajsat på sig i buren. Den stackarn är inte alls van vid att åka bil......

Carinas son, Nicklas hade åkt till sin pappa och skulle vara kvar där tills skolan slutar....

Carina hade köpt ett balkongnät till matte så att även katterna kan få röra sig fritt och vara ute på balkongen om de vill. Som det är nu måste matte stänga in Iris i sovrummet när balkongdörren är öppen så det är ju jättebra om det kommer upp ett skydd..Den katten kan ta sig till med vad som helst......men matte får vänta tills Robban kan hjälpa henne med att få upp det.......

Vad gäller Iris så dricker hon mycket vatten och varje morgon när matte har hällt upp nytt vatten i min vattenskål ser det ut så här.......ja, inte bara på morgnarna....


Tidigare vaktade jag min vattenskål och skrämde bort Iris om hon försökte dricka ur den men matte sa att jag inte behövde det för det finns hur mycket vatten som helst så nu låter jag Iris dricka om och när hon vill.......

Står det ett glas vatten eller en kanna med vatten någonstans är Iris genast där och dricker också......


Både jag, Iris och Leo har förstås varit väldigt nyfikna på vad som döljer sig i rummet där Carina och hennes katter är. Framför har Iris på alla möjliga sätt försökt komma igenom den stängda dörren men för övrigt har det varit väldigt lugnt i natt, ja även nu på morgonen. Tror att de sover fortfarande där inne......

Vi får väl se vad som händer under dagen så jag återkommer.........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar