Powered By Blogger

söndag 27 maj 2012

Promenad längs hamnen........utfall.....

Matte var uppe sent igår och kollade på Eurovisionsschlagerfestivalen..trodde aldrig att hon skulle gå till sängs.....Jag tror inte att vi somnade förrän efter ett i natt.......så i morse sov både matte och jag längre än vanligt.......




Vid tiotiden följde Robban med oss. Vi åkte pendeltåget ner till slutstationen och sedan promenerade vi längs hamnen...Där var mycket folk och massor av båtar.......en liten pojke frågade om han fick klappa mig och det fick han förstås...Jag fick beröm för att jag alltid är så försiktig mot barn.....




Varmt var det också....som tur var hade matte tagit med sig vatten till mig......Matte och Robban tog en mjukglass- och kaffepaus.....Jag fick förstås smaka av den goda glassen.......

Efter pausen promenerade vi hela vägen hem....oj,oj, så varmt det var.....

När vi nästan hade kommit fram till vårt hus så fick jag syn på en gammal schäfer på andra sidan av gatan...Jag vet inte riktigt varför men jag blev faktiskt jättearg och gjorde  helt plötsligt ett utfall...Det var väl en himla tur att Robban kunde hålla kvar mig trots att han var helt oförberedd för annars hade jag nog blivit påkörd av en bil som kom precis då.......Robban blev förstås arg och undrade vad jag höll på med???.....Ärligt talat vet jag inte det själv........

Sedan har jag mest sovit. Har varit jättetrött hela eftermiddagen......Nu har vi precis gått en runda igen.......

Matte säger att hon ska göra rent mina sår på benet nu och det får hon gärna göra........men däremot vill jag inte ha ögondropparna men jag kommer väl inte undan i kväll heller......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar