Powered By Blogger

lördag 12 maj 2012

Godispåsar.....

Jaa, vad har vi gjort idag?
Var ute på morgonrundan strax före sex i morse. Matte var jätteyr och matt...Hon för ju statistik över blodtrycket morgon och kväll som läkaren sa att hon skulle göra. Trycket är jättelågt. Dessutom är hon rädd att Robban har smittat henne för hon mår inte alls bra........

Vi gick i alla fall en längre promenad på eftermiddagen. Jag fick hälsa på en jättetrevlig hund som vi mötte och som matte känner sedan tidigare. Han fyllde nio år just idag...Självklart hade inte matte något godis att bjuda på. Det har hon aldrig så jag förstår inte varför hon letade igenom sina fickor när hon vet att hon inte har något. Jag kan då inte minnas att det har hänt någon gång......

Däremot satt matte i morse och gjorde i ordning godispåsar till alla deltagande hundar på kursen i vardagslydnad. Vi har avslutning i morgon. Jag hoppas verkligen att jag också får en för jag deltar ju i kursen. Det skulle vara orättvist annars.........Eftersom matte tyckte att jag var duktig som inte tiggde fast hon förstod att jag blev suktad så fick jag några godbitar när hon var klar.....



......och som vanligt kastade matte en massa tidningspapper och kartonger i sopcontainern...... sedan gick vi förbi närbutiken här i området. Matte skulle handla lite till matsäck i morgon och Robban måste ha sitt äckliga snus trots att han är så dålig och har så ont överallt.

Jag fick spagetti  och lite köttfärssås i kvällsmaten och det var supergott........

Nu ska jag passa på att vila en stund medan matte kollar på fotboll. Det är Djurgården som möter Åtvidaberg......Efter matchen ska vi gå en runda igen....innan ishockeymatchen Tre Kronor mot Italien....Vinner inte Tre Kronor i kväll så kan de lika gärna åka hem säger matte.......

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar