Powered By Blogger

onsdag 30 maj 2012

Namnsdag........fäller massor.......nyfiken....

Idag har jag namnsdag men matte glömde bort det. Det var en bekant som påminde henne om namnsdagen och då skämdes nog matte lite för igår såg hon att det var Vera idag...Jag hörde när hon sa det när hon pratade med Robban......Lite firad blev jag i alla fall. Jag fick lite extra gott i kvällsmaten......

Matte åkte till ICA tidigt i morse, ja närmare bestämt klockan halvåtta. Meningen var att Robban skulle möta henne där för att hjälpa henne med de tunga varorna men precis innan Robban skulle sluta sitt nattpass på jobbet så fick han en brådskande körning till förlossningen på SÖS så matte fick släpa hem sina varor själv......

Alltså jag fäller massor just nu. Matte borstar och borstar och det lossnar hur mycket som helst men ändå har hon behövt dammsuga två gånger idag.


Nyborstad idag....


När Robban sent omsider kom hit så hjälpte han till med att få ner en del tyngre grejer till källarförrådet och så har han hjälpt matte med att möblera om lite i vardagsrummet....



Sedan tog vi en promenad och när vi kom hem igen så hörde vi ett himla liv från parkeringen här intill....Det var två katter som slogs och det lät väldigt läskigt så både Robban och jag gick dit för att kolla......



När vi kom gömde sig katterna under bilarna....


För övrigt uppträdde jag riktigt bra vid våra hundmöten idag men ärligt talat så har vi inte mött lika många hundar som vi brukar göra..........

Matte blev lite full i skratt när jag skulle kissa nu på eftermiddagen för jag kan inte riktigt slappna av utan jag måste kolla på precis allting som händer runt omkring. Allt registreras......Huvudet går som en propeller säger hon och så säger hon att jag uppträder som en nyfiken valp som upptäcker världen....Hon tycker att det verkar som om jag inte har varit med om någonting tidigare......Dessutom kallar matte mig för fönstertittare för jag måste kolla in i vartenda fönster som vi passerar om de är i lagom höjd.....Jag erkänner att jag är lite nyfiken.......


Nu ska matte göra rent mina sår innan det är dags att sova för natten.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar