Powered By Blogger

måndag 28 maj 2012

Evigheter innan jag kissar......kattslagsmål.....

Jag har precis kommit in från kvällsrunda...Det är en sak som matte tycker är oerhört märkligt....Även om det har gått lång tid sedan jag rastades sist så tar det evigheter innan jag kissar......det är likadant på morgonrundorna.Det kan ta hur lång tid som helst innan jag gör ifrån mig....och när vi gick en promenad idag vid lunchtid så gjorde jag ingenting trots att jag inte hade varit ute sedan sextiden på morgonen....Matte tror att jag glömmer bort att kissa för att jag är så intresserad av allting annat. Jag är oerhört uppmärksam på och registrerar allt i omgivningen........Matte är ju van vid hundar som kissar direkt de kommer ut så hon tycker att det är lite konstigt.......Det går inte att snabbkissa mig om hon plötsligt måste åka någonstans.........



Matte har också märkt att jag är väldigt ljudkänslig.....Plötsliga ljud kan få mig att hoppa riktigt högt. Matte säger att mina nerver sitter utanpå ibland.....och jag gillar definitivt inte att hundar skäller på mig........

Det har inte hänt mycket idag.......Matte hade tvättstugan på morgonen.......och så har hon städat....Jag fäller en hel del nu så det märks knappast att matte har dammsugit trots att hon gör det varje dag...........

Sedan var matte tvungen att lägga sig en stund för hon hade en så gräslig huvudvärk och den har suttit i hela dagen.....

Egentligen skulle matte ha åkt och gratulerat Nicklas, mattes yngsta barnbarn som fyller år idag men hon ringde och sa att det får bli en annan dag i stället......

Nu i kväll började Iris och Leo att slåss och de gjorde det uppe på matbordet så att ett glas med vatten välte och rann ut över bordet......Jag rusade givetvis dit på en gång för att ingripa men jag nådde inte katterna......Vet inte vad som hände för de brukar aldrig bråka men nu slogs de ordentligt........Först blev matte lite orolig för hon trodde att Leo hade skadat ena ögat men det ser helt okej ut nu......


Oftast är Iris och Leo så här sams....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar