Powered By Blogger

tisdag 29 maj 2012

Hundmöten...

Jag har egentligen inte så mycket att berätta för det har inte hänt så mycket idag. Just nu tränar vi mest på hundmöten. Vi har gått våra vanliga promenader och jag får beröm när jag klarar av att passera hundar utan att mopsa upp mig. Nu hade vi tur idag för vi mötte inte någon hund som skällde ut mig utan de var alla tysta och snälla. Många hundar ser lite skrämda ut när de får syn på mig...Förstår inte varför?




Såren på benet ser bättre ut. Matte behandlar ju dem morgon och kväll och hon tycker att jag är duktig som kan låta dem vara i fred. Jag har inte behövt ha på mig halskragen ännu...Däremot gillar jag inte alls ögondropparna även fast de gör nytta. Det rinner inte som tidigare i ögonen men dropparna är obehagliga tycker jag...........

Matte har besvär med sina bihålor igen och har fortfarande jätteont i huvudet. Meningen var att hon skulle åka till ICA idag men hon orkade inte....Det är tomt i skåpen säger matte  men mig går det  i alla fall ingen nöd på för det finns mat till mig och det är ju huvudsaken.......ja, katterna kan ju inte heller klaga. Leo ser alltid till att matte kommer ihåg mattiderna. Det blir ett himla liv på honom om maten blir försenad.......Och skulle Iris börja att äta ur den skålen som han vill ha så puttar han bara undan henne........Man kan inte beskylla honom för att vara en gentleman för det är han definitivt inte......


Leo ser alltid till att han får äta först...


Jag har precis varit ute för kvällskissandet och nu ska jag få mitt kex säger matte. Hon ska förresten kolla på Cesar Millan på TV alldeles strax.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar