Powered By Blogger

fredag 11 maj 2012

Ingen sömn i natt.......lunginflammation....

Jag har inte sovit mycket i natt. Jag blev faktiskt lite orolig för Robban lät så konstig hela tiden. Han hostade stup i ett och sprang på toa och fick upp en massa slem hur många gånger som helst. Han kunde knappt andas mellan varven. Och han svettades så alla sängkläder blev genomblöta. I morse tvingade matte honom att ringa till vårdcentralen och han fick en tid hos läkaren vid 13-tiden......

Matte följde med honom dit eftersom de var tvungna att åka buss och han var så dålig så att han knappt orkade gå. Det visade sig att han har drabbats av dubbelsidig lunginflammation så det är väl inte så konstigt att han är dålig.

Jag märkte knappt att de kom hem igen för jag var så trött ......




........men vi gick ut i alla fall på en långpromenad eftersom jag måste få komma ut och röra på mig. Matte var jätteyr för blodtrycket fortfarande är så lågt. Hon ska inte tilllbaka till läkaren förrän om två veckor för utvärdering av trycket och medicineringen.

Så mycket annat har inte hänt här idag....Matte har plockat ur ett par flyttkartonger och det tar tydligen aldrig slut......Vi var iväg och kastade en massa i sopcontainern fast nu var det mest tidningspapper och mindre kartonger.....

Katterna far runt som vanligt och ska kolla in allt både högt som lågt.


Det ser lite trångt ut på deras nya matplats. Leo är ett matvrak och han ser alltid till att få mat först......


Nu ska jag ut på en kortare runda igen innan hockeymatchen börjar, Tre Kronor möter visst Ryssland så då vet jag vad matte gör i alla fall, ja Robban också om han orkar.......Jag får väl tugga på något gammalt ben och vänta på kvällskexet.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar