Powered By Blogger

tisdag 22 maj 2012

Fastighetsskötare.......inget förråd ännu...

Dagen började med morgonrunda och sedan frukost som vanligt innan matte försvann ner i tvättstugan. Hon körde två tvättmaskiner med enbart sådant som Iris har pinkat ner, täcke och lakan från mattes säng och massor av handdukar och plastad frotté från hundbädden......Tänk att Iris aldrig slutar med de här dumheterna......

Sedan satte matte igång dammsugaren. Jag fäller en hel del nu faktiskt......

Fastighetsskötaren kom på förmiddagen för att fixa till en massa som han inte hann med senast.....och jag fick så mycket beröm för att jag inte gick i vägen utan bara låg en bit ifrån och tittade på......Han skulle sätta dit ett nytt handtag i klädkammardörren men det är en gammal dörr och svårt att få tag i handtag som passar...Han grejade med handtaget länge och väl men det funkade inte alls så han fick lämna det ogjort........Sedan skulle han laga ringklockan till ytterdörren men den gick inte heller att laga så han åkte och skulle komma tillbaka på eftermiddagen.......

Matte kollade på prinsessdopet på TV innan hon åkte till ICA för att handla.Hon var borta i någon timme...sedan kom Foderbilen med varorna som matte hade beställt......Karln som kom med varorna tyckte att jag var stor...Inte undra på att det var tungt, säger han och tror att det bara är mat till mig men jag vet att kattsanden väger massor och så var det mat till katterna också.......

Fastighetsskötaren kom tillbaka precis när matte står och lagar middag....Han har med sig en ny ringklocka till ytterdörren.........Nu fick jag massor av beröm igen för att jag låg stilla i hallen och bara kollade trots att ytterdörren stod öppen och det tog tid innan han var klar.........Jag kunde ju ha smitit ut men det ville jag inte......Ja, nu har vi en fungerande ringklocka men fortfarande inget handtag till klädkammaren.......Det ska bli intressant och se när han dyker upp igen sa matte för efter att han hade fått dit ringklockan så var arbetsdagen slut........

Matte har ju inte fått något förråd ännu. Nu satte fastighetsskötaren i alla fall upp lappar i trappuppgångarna angående förråden så får vi se om det är någon ärlig person som har tagit "vårt förråd" och som hör av sig.......Det är trångt och jobbigt att ha alla grejer här inne......


När vi var ute på kvällsrundan nyss så började en stor hund stormskälla på mig när vi passerade men jag var minsann inte sen att svara emot....Jag gillar inte när hundar skäller på mig......


Tänk att det var en karl idag som frågade om jag är en äkta Sankt Bernhard???  Så oförskämt!!!! Klart att jag är äkta...Vad skulle jag annars vara????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar