Powered By Blogger

fredag 18 maj 2012

Skäggdoppingpar som ruvar.......hundrastgård

Vi var ute redan halvsex i morse. Matte kan ju inte sova för den jobbiga hostan och snorandet......

Vi har gått några promenader. Vi gick bland annat längs småbåtshamnen som ligger här intill. Jag doppade faktiskt tassarna i vattnet......


I vattnet bakom mig har ett skäggdoppingspar byggt ett bo av vass där de ruvade på ägg. Jättehäftigt....



Jag följde också med Robban till närbutiken. Han måste ju ha snus förstås.....På vägen hem passerade vi en hundrastgård. Robban släppte in mig men där hade jag ingen lust att vara. Jag nosade lite och sedan ville jag gå igen.......Rastgården är pytteliten så det finns väl ingen hund som vill vara där.......Matte tycker att det är så dåligt av kommunen att inte fixa i ordning ordentliga hundrastgårdar då det finns så otroligt många hundar i kommunen.........och jag håller med förstås.....

Matte har tidigare bott i Lund och där fanns stora fina hundrastgårdar med träd, buskar o grönska. I rastgårdarna fanns även bord och bänkar där trötta hundägare kunde vila sina ben och sitta och fika...Mattes förra hund Jacinto älskade den stora hundrastgården och alla sina kompisar. Matte och de andra hundarnas ägare brukade ordna kalas för de hundar som fyllde år.....det låter hur himla kul som helst...synd att jag inte var med på den tiden......eller att vi inte bor där......


Jacinto och hans bästis Moa i rastgården i Lund


Jag har precis varit ute och kvällskissat......

Matte skulle vara snäll och ge mig ett ben i kväll men jag ville hellre ha kexet så då fick jag det.....och nu ska jag sova......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar