Powered By Blogger

onsdag 16 maj 2012

Bara sjukdom o elände....spännande morgondag...

I morse orkade inte matte gå ut med mig. Hon har feber och har snorat och hostat hela natten och sedan hela dagen. Matte väckte Robban vid sjutiden så att han fick ta morgonrundan med mig. Han var ju här hemma för att han fortfarande mår pyton och är långt ifrån frisk. Han har ju inte kunnat träffa sin tjej heller på länge för risken att hon skulle smittas. Hon fick inte bli sjuk eftersom hon skulle opereras idag. Vi vet ännu inte hur det har gått.....

Matte var i alla fall tvungen att pallra sig ner till tvättstugan som hon hade bokat. Iris pinkar ju fortfarande i Yanas valpbädd och nu var alla ombyten slut så matte var tvungen att tvätta så att hon hade något att lägga i bädden så att kattkräket inte pinkar någon annanstans........

Annars har matte mest legat på sängen och vilat. Hon har inte orkat så mycket mer. Matte åkte i alla fall till läkaren vid tvåtiden och där fick hon ta några blodprover. Läkaren sa att matte hade drabbats av ett virus men eftersom hon är så känslig sa han att hon enbart fick äta Alvedon och ta nässpray. Hon har ont i bihålorna igen. Skulle han ge henne någon starkare medicin skulle matte bara bli ännu sämre. Dessutom sa han att matte skulle halvera sin blodtrycksmedicin under en månad för att sluta med den helt var inte alls bra. Då skulle blodtrycket snart öka igen...........Matte fick jättemycket beröm av läkaren för att hon hade gjort en så noggrann och fin statistik över blodtrycket och det var väl kul att han var nöjd.......

Robban har varit ute med mig flera gånger idag trots att han mår dåligt och självklart gick vi också förbi närbutiken för att han skulle köpa snus men jag gillar inte att stå där utanför. På vägen mötte vi sedan en liten valp som jag fick hälsa på. Jag får alltid  beröm för att jag är så försiktig med valpar........Den var jättehäftig i alla fall....

Nu på kvällsrundan följde i alla fall matte med oss..........



Hoppas att matte mår bättre i morgon för då fyller jag tre år. Undrar så hur det ska firas? Spännande verkligen.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar