Powered By Blogger

onsdag 23 maj 2012

Äntligen förråd........glassplitter....

Idag har det inte hänt så mycket. Ärligt talat har det varit lite trist........

Först var matte tvungen att fixa en massa jobb på datorn och det tog verkligen sin lilla tid....Jag sov under tiden.....Jag hörde dock att hon fick sina små utbrott mellan varven för att det bara strulade men till slut blev hon i alla fall klar.......

Vi gick en liten rastrunda....Jag fick beröm för att jag inte brydde mig om ett andpar som vankade i mycket sakta mak framför oss när vi närmade oss huset...Ska inte dom hålla till nere vid vattnet i stället för att vara uppe hos oss????? Jag såg dem igår också och då på samma plats. Då försökte jag skrämma bort dem men nu struntade jag i dem....och då blev matte glad och jag fick beröm.......

Väl hemma igen så ringde det på ytterdörren efter en stund. Det var fastighetsskötaren som talade om att vårt källarförråd skulle bli ledigt till kvällen. Personen som hade lånat det hade hört av sig....Gissa om matte blev glad???

Glädjen försvann ganska så snabbt för matte tappade en tavla i golvet. Det vara bara det att i tavlan var det glas så på hela golvet blev det massor av glasbitar och splitter.....Matte plockade upp de större bitarna men hon var tvungen att dammsuga upp resten förstås.....

Robban kom efter jobbet nu i kväll. Han följde med på en längre promenad. Vi gick förbi närbutiken igen. Matte skulle köpa bröd.......När vi passerade bussgaraget så var jag förstås tvungen att stanna och kolla på bussarna igen. Matte kan inte fatta att jag tycker att de är så intressanta.....



Kollar på en buss som åker iväg....

Precis när vi kom hem så kom Hemglassbilen tutandes och stannade vid huset mittemot. Matte köpte glass som jag fick smaka av lite senare....Jättegott!


Efter kvällsrundan gick matte ner i källaren och mycket riktigt. Nu var källarförrådet tomt. Matte var snabb att sätta på ett lås men hon ska bära ner grejer i morgon, åtminstone det hon orkar bära själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar