Powered By Blogger

måndag 14 maj 2012

Matte irriterad........och förkyld....

Matte är mycket irriterad. Hon har väntat på hantverkare som skulle komma idag efter klockan nio för att åtgärda flera saker som inte funkar här i lägenheten men inte har han kommit inte och inte heller har han hört av sig. Dålig stil verkligen......Det har ju bara blivit korta rundor ute eftersom vi inte visste när han tänkte dyka upp.

Och förresten var mattes blodtryck jättelågt idag igen så hon kunde i alla fall inte göra några längre promenader. Hon ringde till vårdcentralen på förmiddagen och bad om en tidigare tid till läkaren och får komma dit nu på onsdag i stället.

Vid lunchtid gick vi i alla fall förbi närbutiken för att matte skulle köpa bröd. Det är inte alls kul att stå bunden där utanför. Jag brukar skälla till ibland för att visa mitt missnöje. Och inte får jag något godis här heller som jag fick av ägaren på förra stället. Det saknar jag verkligen..... Bredvid närbutiken finns en pizzeria och bredvid den en thairestaurang. Det luktar så jättegott från dem så jag blir riktigt hungrig och det gör ju inte saken bättre precis.....Nä, det är inte alls kul.....


Senare på eftermiddagen hör Robban kattskrik men det låter väldigt avlägset....Han letar efter katterna. Leo hittar han direkt men ingen Iris....Matte öppnar alla skåpsdörrar men ingen katt. Till slut hittar Robban katten i en garderob i hallen. Matte kommer då ihåg att hon hade öppnat garderobsdörren en kort stund för att hämta pengarna som fanns i ryggsäcken som hon hade på kursen igår men hon hade inte sett att Iris gick in där. Alltså, Iris måste ha suttit där inne i minst två timmar....Hon är så himla nyfiken så man måste jämt ha koll på så att hon inte slinker in på ställen där hon inte har att göra...I förrgår låg hon inne i ett av köksskåpen......




Annars älskar hon att ligga på fönsterbrädorna..........



Vi har precis gått en kvällsrunda och jag lovar att det är stormbyar ute....Matte sa att det är tur att jag inte är en liten chihuahua för då hade vi säkert blåst bort......

Och nu har matte blivit dunderförkyld verkar det som...Hon bara nyser och nyser och nyser...Hon har tagit en hel toarulle som hon snyter sig i......Alltså, matte är rädd att Robban har smittat henne med sina bacillusker.......Han är fortfarande lika sjuk och har legat mest hela dagen.....


Nu borde jag få mitt kvällskex snart ......Bäst att jag påminner matte......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar