Powered By Blogger

lördag 26 maj 2012

Loppis...........medicinering.....

Jag var trött i morse. Vi var inte ute för morgontoa förrän vid halvsjutiden.

Efter frukosten vilade jag fram till tiotiden. Då skulle vi gå till fotbollsplanen för där var det en jättestor loppis idag och nog var det stort och mycket trångt alltid. Så mycket folk och hundar bland alla grejer. Det var banne mig prylar överallt.......Matte gjorde ett fynd. Hon köpte en lång  och snygg trasmatta för 75 kr...Massor av människor både stora och små ville beundra mig fast det fanns dom som blev rädda också...Oh shit vilken stor hund skrek en kille och man såg hur rädd han blev när jag passerade...Han var inte så liten själv heller men skraj blev han ändå......Jag uppförde mig jättebra hela tiden trots att det var några små hundar som retade mig......


Matte köpte korv med bröd som jag också fick smaka av. Medan vi åt var det flera personer som tog kort på mig....en sådan uppståndelse bara för att jag var där???...märkligt.....Verkar som om folk inte har sett en Sankt Bernhardshund tidigare???......i alla fall så tyckte många att jag var vacker och det var ju kul att höra......en del trodde att jag var en kille för de tyckte att jag var så stor men det var ju inte lika kul..........




Sedan fick jag vara ensam hemma i någon timme medan medicinen hämtades på apoteket....

Matte har precis tvättat mitt ben. Schampot ska sitta i en kvart innan matte sköljer bort det. Jag sov under tiden. Sedan fick jag en salva på såren och det gjorde ju inget ont så jag brydde mig inte ett dyft....Matte var först rädd att jag skulle försöka slicka bort både schampot och sedan salvan men sånt gör inte jag så jag har inte behövt ha halskragen på mig........Jag fick ett kex för att jag var så duktig.......

Däremot gillar jag inte när det ska droppas i mina ögon...Det känns lite obehagligt men jag kommer inte undan.......Tyvärr måste jag väl få dropparna i kväll också...Hoppas att matte glömmer bort det.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar