Powered By Blogger

fredag 25 maj 2012

Varit hos veterinären....

Oj, oj, oj, så trött jag är...Det har varit en lång och tidvis jobbig dag.....Jag skulle ju vara hos veterinären klockan elva. Meningen var att Robban skulle följa med men det var osäkert in i det sista. Han hade ju jobbat hela natten och så ringde han i morse och sa att han blev sen för han var fortfarande på jobb....men han kom precis innan vi skulle åka. Först åkte vi pendeltåget och jag blev så glad och förväntansfull för jag trodde att vi skulle åka på kurs...Vi åkte samma sträcka och gick av vid samma station men sedan gick vi åt ett annat håll för att åka buss...Sedan gick vi en bra bit....Varmt var det.....Till slut var vi framme vid djurkliniken........

Det första jag fick göra var att väga mig och jag vägde 62 kg. Både matte och Robban har gissat att jag skulle väga runt 60 så de hade rätt båda två.......I väntrummet fanns en liten dvärgpinscher som blev fullkomligt galen när han fick syn på mig....men jag blev arg jag också så hundens matte lyfte upp sin hund och gick och satte sig i ett annat väntrum...Vilket jäkla oväsen den förde......Sedan kom det massor av hundar men de var tysta och väluppfostrade så då bryr jag mig inte........

Väl inne hos veterinären så kollade hon i mina ögon först...det rinner en massa gegga som inte har försvunnit trots att matte har gjort rent mina ögon varje dag....veterinären hällde några droppar i ögonen för att hon skulle se om hornhinnan var skadad men det var den inte och tur var väl det.......Matte ska fortsätta att rengöra ögonen med koksaltlösning och sedan hälla ögondroppar i båda ögonen....Hoppas att det hjälper......

Sedan rakades mitt högra bakben för jag har sår där. Veterinären trodde inte att det var fukteksem som matte trodde utan att det var sår som blivit infekterat och inflammerat. Det är en tjock svullnad på benet som veterinären klämde och kände på hur länge som helst medan hennes sköterska mutade mig med hundgodis för att jag skulle stå stilla....Godis tackar jag ju inte nej till men det var lite bökigt att balansera på tre ben så länge...Matte fick ett klorhexidinschampo som hon ska rengöra benet med varje dag. Det ska sitta på i en kvart innan matte sköljer bort det...... och så en salva som hon ska smeta på efter rengöringen....Jag tycker att det låter lite jobbigt med de här dagliga procedurerna men jag lär väl inte komma undan......

Jag får inte slicka på såren så matte fick med sig en jättestor halskrage men jag tror inte att den behövs. Jag har inte rört såren en enda gång sedan vi kom hem.....

.....men hemresan var ett kapitel för sig. När vi kom till pendeltågsstationen så var tågen starkt försenade på grund av strömavbrott. Vi fick sitta i en hel timme och vänta på pendeln som skulle gå till Nynäshamn....När vi äntligen kom på tåget och hade rest halvvägs säger de att det har blivit ändringar så att vi måste gå av i Ösmo och vänta på nästa tåg.....Herregud, det var så varmt och jag var så trött och där fick vi stå i den stekheta solen i tio minuter innan det fullsatta tåget äntligen kom.......

Matte som är så snorig och hostig var också trött. Hon hade en massa kattmat att släpa på som hon hade köpt på djurkliniken till Iris och så hade hon vatten till mig och den stora otympliga halskragen....och Robban som höll i mig var ju dötrött eftersom han hade jobbat hela natten och dessutom är han ju inte frisk från lunginflammationen ännu......

Efter många om och men kom vi hem ändå. Jag drack vatten och slocknade sedan direkt och sov tills jag fick kvällsmat. Sedan sov jag igen tills vi skulle gå en promenad.....Vi gick förstås förbi närbutiken igen för Robban skulle köpa snus som vanligt.........


Och nu ska jag sova för natten......har precis kvällskissat.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar