Powered By Blogger

fredag 1 juni 2012

Blodspår/viltspår..........utbrytarkung.....

Det hände inte så mycket igår. Det regnade mest hela tiden så det blev bara kortare promenader på dagen och en längre på kvällen.



Matte och Carina åkte iväg och storhandlade. De var borta i ett par timmar. När de kom hem tog matte ut mig och det var väl en himla tur för helt plötsligt hade jag blivit jättedålig i magen...Vi hann bara ut till första bästa snår så sprutade det ur rumpan på mig. Matte fick använda flera påsar för att få upp det mesta.......Varken matte eller jag fattar varför detta hände för jag har inte ätit några konstigheter .......Senare på kvällen var jag bättre i magen igen och det var ju himla skönt att det tydligen bara var tillfälligt.....Vi får hoppas på det i alla fall.......

Carinas katter håller sig lugna inne i rummet förutom Figaro som försökte ta sig genom dörren igår. Han krafsade o krafsade o krafsade men det hjälpte ju inte.....Iris och Leo satt på andra sidan dörren och lyssnade........Carina säger att Figaro är en riktig utbrytarkung. Han brukar kunna ta sig ut överallt och på de mest omöjliga sätt......


Figaro


Vad vi ska göra idag vet jag inte. Det är rena höstvädret ute, stark blåst och kyligt......Matte hade gärna åkt och kollat på Stockholm maraton men hon avstår på grund av vädret........och så vaknade hon med stans huvudvärk i morse igen.....

Hon ska i alla fall åka iväg och köpa en antennkabel så att Carina kan se på TV:n som står inne i hennes rum. Matte har inte hunnit köpa någon ännu. Hon har gamla kablar men de är alldeles för korta. Det behövs en 20 meter lång kabel.


Matte säger att hon har en överraskning till mig. Hon har anmält mig till en kurs i blod/viltspår. Hon leder inte sådana kurser själv men tycker att jag ska få lära mig något vettigt. Jag går ju gärna med nosen i marken och verkar mycket intresserad av alla dofter och sätter gärna fart efter vilda djur om jag får chans till det. Hon hoppas att mitt intresse för att jaga på egen hand minskas då jag får lära mig att spåra efter tydliga signaler i stället......och så är alltid kurser tillsammans med andra både kul och en bra social träning.....Nu hoppas bara matte att vi får plats på kursen....Spårkurser är alltid populära säger hon......Jag vet inte riktigt vad en sådan här kurs innebär men det verkar kul......


Nej, nu tror jag att jag ska vila en stund.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar