Powered By Blogger

lördag 16 juni 2012

Ingen kurs....regn....

Ja, det blev ju ingen blodspårskurs nu i helgen för mig på grund av vädrets makter. Det var nog tur att kursen blev inställd för det har regnat i stort sett hela dagen och tänk så blöta vi hade blivit ......

Vi har inte gjort så mycket här hemma heller. Både matte o Robban och jag blev genomblöta när vi gick en promenad vid lunchtid. Vid två tillfällen såg jag schäfrar på avstånd men idag var jag jätteduktig. Jag satt stilla och var helt tyst för en gångs skull....

Nicklas, mattes yngsta barnbarn kom och hälsade på. Han åt middag här men nyss tog han pendeltåget för att åka hem till sin pappa igen......


Det har varit uppehåll i regnandet en stund så vi passade på att ta en promenad. Självklart skulle matte borsta mig igen och det lossnar lika mycket hår fortfarande.....


Hur mycket hår har jag egentligen????

Matte har precis dammsugit och det för femtielfte gången och hon passade på att dammsuga lite på mig också. Vad nu det ska vara bra för?... men jag bryr mig inte utan låter henne hållas..........

Nu ska jag lägga mig på balkongen en stund...Kanske händer det något spännande här utanför??? Jag kan ju alltid hoppas att den stora mörka hunden som bor i trappuppgången bredvid kommer ut på balkongen och skäller på mig för då tänker jag svara emot........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar