Powered By Blogger

fredag 15 juni 2012

Helvete...........hundrastgård......schäfrar.....

Helvete, sa min matte för hon blev så himla besviken när hon i eftermiddag fick besked om att kursen i blodspår är inställd. Det ska regna hela helgen enligt SMHI och då är det ingen idé att hålla en spårkurs.........

Ja. jag blir ju lika besviken för det hade varit så kul att gå på kurs igen även om jag inte vet vad denna kurs innebär.......

Nästa kurs är ju inte förrän i höst och då vet matte inte om vi kan gå för matte är ju upptagen varenda helg med egna kurser.....attan så trist.....


I morse plockade matte bort en fästing som hade sugit sig fast på min hjässa. Annars tycker matte att magnetbrickan har funkat bra men effekten av den börjar nog att avta nu tror matte.


Jag har uppfört mig illa idag...Jag skällde och gjorde utfall mot en schäfer som jag fick syn på på andra sidan gatan..Den svarade emot och då blev jag ännu argare.......Matte har märkt att jag inte gillar schäfrar för det är inte första gången som jag uppträder på detta viset mot just den rasen.......

Idag blev jag också skiträdd för några lådor som stod på trottoaren. Jag såg inte vad det var och de brukar inte stå där men jag var modig nog att gå fram och nosa på dem ändå......

Som vanligt så blev det ett stopp vid närbutiken fast matte hade varit på ICA tidigare på morgonen........



En liten pojke som ville ha hjälp med att öppna en coca cola-flaska berättade att jag hade blivit arg på en schäfer som passerade förbi när jag stod bunden utanför butiken. Matte blev inte ett dugg förvånad......men jag tycker att grabben inte behövde skvallra så, ganska så onödigt faktiskt....

Sedan gick vi till en så kallad hundrastgård men den var bra liten...Jag nosade över den snabbt och sen var det bra med det.......



Besök i hundrastgård


Jag var ganska så trött när vi kom hem för det var riktigt varmt ute.....Matte borstade mig också förstås innan vi kom hem och om det är möjligt så tyckte jag att det lossnade ännu mer hår än vanligt. Det var alldeles vitt omkring oss......

Jag har precis ätit kvällsmat. Ska vila en stund innan vi går en runda igen......I kväll ska matte kolla på fotbollen igen. Nu måste Sverige vinna över England säger hon samtidigt som hon är mycket tveksam till att de klarar det.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar