Powered By Blogger

torsdag 28 juni 2012

Sen morgonrunda.....spöken....

Dagen har varit som vanligt....Promenader, kortare rastrundor och så träning inomhus......



På förmiddagen åkte matte iväg och köpte nya köksmöbler..Hon tyckte att det blev för trångt i köket med det stora bordet som hon hade innan så de möblerna har hon ställt in i vardagsrummet nu......Köksmöblerna kom på eftermiddagen, samtidigt som kattsanden och kattmaten från Foderbilen kom så plötsligt var det ett himla spring på karlar här.......men jag fick inte hälsa på någon av dem fast jag så gärna ville.....

Jag kom ut två timmar senare på morgonrundan bara för att matte har så ont i sin rygg. Hon kom knappt ur sängen och jag tror inte det blev bättre av att jag hoppade upp i sängen vid halvtretiden i natt och landade och la mig på matte. Hon kunde inte röra sig...Jag väger ju en del.....


Matte undrar varför jag alltid är så orolig vid två-tretiden på nätterna men jag kan inte svara på det......men det är så varje natt.....Det verkar som om du ser spöken säger matte för hon tycker att jag beter mig lite underligt ibland.....Och det är inte bara på nätterna som det ser ut som om jag ser saker som inte finns. När Carina sätter sig i soffan så verkar det som om jag ser någonting bakom hennes rygg fast det inte finns något där...det är likadant nästan varje gång hon sätter sig där..då stirrar jag bakom hennes rygg och huvud rakt in i väggen......väldigt mysko är det i alla fall........


Matte berättade att när hon för några år sedan bodde i en annan lägenhet med Eros och Jacinto och två katter som hette Balder (storebror till Leo) och Lisa så spökade det i den lägenheten, oftast var det i köket.  Det hände jättekonstiga saker där. Jacinto som var en mycket lugn men känslig hund reagerade starkt och ville ibland inte gå in i lägenheten och det hände faktiskt ofta. Även Balder uppförde sig mycket märkligt många gånger........


Jacinto och Balder


Lisa, Balder och Eros i "spöklägenheten"



Carina har också bott i ett "spökhus" förut........Så vem vet, det finns kanske ett spöke här också???...Ja, ja, min matte är inte rädd för några spöken så då behöver ju inte jag vara det  heller......

Nej, nu ska jag sova för natten......får se om jag vaknar vid tvåtiden igen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar