Powered By Blogger

fredag 22 juni 2012

Robban försvarade mig när jag blev slagen........

Robban kollade på fotbollen här igår kväll. Efter första halvlek gick han ut med mig för att jag skulle få kvällskissa. Vi mötte en karl med en border collie som kom fram och hälsade på mig.. Utan någon som helst förvarning började den drogpåverkade karln slå mig över nacken och på huvudet och samtidigt skrika och hota Robban men han reagerade blixtsnabbt och fick in en rak höger mitt i ansiktet på karln så han började blöda näsblod. Den påtända karln fortsatte med sina hotelser och följde efter oss när vi skulle gå hem men Robban var så himla arg för att karln hade slagit mig så till slut fattade väl människan att hans hotelser inte skrämde Robban så vi kom hem utan flera incidenter......Jag tycker mest synd om den fina hunden som ska bo hos en så elak människa.......Får se om vi träffar dem igen för de bor i samma hus som jag gör fast längst bort......

Idag har matte, Carina och jag firat midsommar eller firat o firat? Vi har inte gjort något speciellt mer än vanliga promenader...Carina och matte åkte bort ett par timmar för att handla och då var jag ju ensam med katterna. Vi sov allihop under tiden de var borta.


Matte har precis dammsugit och torkat golven för femtielfte gången och hon säger att hon inte har sett maken till hund som fäller så mycket hår och som dregglar som jag gör.......Det är blött och kladdigt på golven för jämnan men jag kan ju inte rå för det....Tur att matte har tålamod....

Matte ska nog kolla på EM-fotbollen i kväll som vanligt men det blir inget midsommarnattsudd för Carina ska upp jättetidigt, ja, redan strax efter fem för hon ska jobba extra i morgon. Det kommer så många kryssningsfartyg till Stockholm så det behövs extraturer till bussguidningarna.......Låter jättekul att få träffa så många olika människor och vara med på alla skojiga aktiviteter....fast jag skulle inte ha velat följa med igår då Carina åkte utmed Globens utsida 130 meter upp i luften......Matte har märkt att jag inte känner mig direkt bekväm vid höga höjder men det gör inte hon heller så då är vi ju lika.....

Nej, nu ska vi ta en runda igen........





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar