Powered By Blogger

torsdag 14 juni 2012

Promenader,,,,,fäller massor......varmt....

Robban kom efter sitt nattpass men han blev lite försenad eftersom han glömde sin plånbok på jobbet och därför måste vända för att hämta den.....Ja, det man inte har i huvudet får man ha i benen säger matte.....

När han äntligen kom gick vi en längre promenad. Självklart stannade vi till vid närbutiken för Robban måste köpa snus. Nu var vi där tio minuter innan butiken öppnade så vi satt utanför och väntade. Det här med väntan är ju inte min starka sida precis så jag blev lite orolig mellan varven.......och det var jättevarmt fast klockan inte var nio ens...


Väntar på att butiken ska öppna


Sedan fortsatte vi promenaden. Päls lossnade från mig och det blåste hår runt omkring mig så vi stannade så att Robban kunde rycka bort det värsta........Det märks inte att matte både borstar och dammsuger mig dagligen......



Robban rycker bort massor av hår....



Matte har beställt alger från Alg-Böjes idag. Jag har inte fått det tidigare men alla mattes tidigare hundar har fått det för att det är så bra för pälsen och huden så nu ska jag också få det.......


När vi kom hem från promenaden la jag mig på balkongen och vilade tillsammans med Iris.......



Iris käkar på penséerna men de är inte giftiga.
Matte brukar köpa ampellilja till katterna men har inte fått tag i någon den senaste tiden.
De älskar den växten. Kattgräs vill de inte ha så det är ingen idé att så gräs för de rör den inte.



Vi har gått ett par promenader till under dagen och jag har precis kommit in från den sista. Det har varit varmt hela dagen, ja även nu i kväll.....

Nu väntar jag bara på mitt kex........





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar